מגדל העמק: חוששים מירידה ומפנטזים על פלייאוף העליון

אחרי ההפסד לכרמיאל/צפת, בלם הפועל מגדל העמק, מאיר גבאי, התייחס לחוסר יציבות שמאפיין את קבוצתו: "אנחנו סובלים מחוסר יציבות כי יש הרבה צעירים. זקוקים ל-2 ניצחונות בכדי להגיע לחוף מבטחים. מצד שני סכנת הירידה עדיין מרחפת באוויר". ביום שלישי הקבוצה תשחק מול באקה (משחק השלמה). נדב אברה ייעדר בגלל צהובים

אחד המאפיינים הבולטים של הפועל מגדל העמק בעונה הנוכחית זה החוסר יציבות. הפועל מגדל העמק, שיש בה הרבה מאוד שחקנים צעירים, חווה העונה עליות וירידות חדות, ויתרה מזאת היא סובלת מסף שבירה נמוך. על כך יעידו ההפסדים מול איכסל וכרמיאל צפת, בהם הקבוצה ספגה שלישיות.
אחרי הניצחון החשוב על הפועל בית שאן במחזור הקודם, ובמיוחד אחר שבית הדין העליון של ההתאחדות פסק משחק חוזר מול באקה אל גרבייה, היו כאלה במגדל העמק שכבר חשבו שהם בדרך לחוף מבטחים, ואחרים כבר פנטזו על מקום בפלייאוף העליון. אלא שההפסד מול כרמיאל/צפת 1:3 ביום שישי האחרון החזיר את הקבוצה שוב לפרופורציות, כששוב סכנת הירידה מרחפת באוויר.

• הבלם גבאי: "שלטנו כמעט לאורך כל המשחק ועדיין הפסדנו."

לאחר המשחק מול כרמיאל/צפת הייתה תחושת אכזבה גדולה בקרב שחקני מגדל העמק. "אחרי הניצחון מול בית שאן, היה לנו מאוד חשוב להדביק שני ניצחונות בכדי להבטיח לעצמנו עונה שקטה. לצערי, במשחק מול כרמיאל/צפת שלטנו כמעט לאורך כל המשחק ועדיין הפסדנו.
וזה מאוד מתסכל", אומר הבלם מאיר גבאי, אחד מנקודות האור בקבוצה, שבמשחק מול כרמיאל/צפת גם כבש את השוויון הזמני. "אפשר לראות שאנחנו סובלים מסף שבירה נמוך. וזה בגלל שיש לנו הרבה שחקנים צעירים, שכנראה קשה להם להתמודד בסיטואציות מסוימות".
יכול להיות שהייתה שאננות אחרי הניצחון מול בית שאן?
"שאננות? ממש לא. לא ניצחנו את מכבי ת"א אלא סך הכל ניצחנו את הפועל בית שאן, קבוצת תחתית נחמדה בקנה מידה שלנו ולא מעבר לכך. אנחנו פשוט סובלים מחוסר יציבות".

אתם עדיין בסכנת ירידה?
"המשחק הקרוב מול באקה הוא מאוד משמעותי מבחנתנו ועשוי לקבוע לאיזה כיוון נמשיך מכאן. מלכתחילה הקבוצה הזו נבנתה במטרה להעביר עונה פיננסית רגועה. לדעתי אנחנו צריכים להשיג שני ניצחונות בכדי להגיע לחוף מבטחים, ואז נוכל להתכונן בשקט לעונה הבאה".

• חוששים מירידה ומפנטזים על פלייאוף עליון

כרגע הפועל מגדל העמק מדורגת במקום ה-12 בטבלה עם 27 נקודות, מרחק 6 נקודות ממקום שמוביל למבחנים. אבל צריך לקחת בחשבון שחסר לה משחק, אותו היא צריכה להשלים ביום שלישי הקרוב מול באקה (15:00). במידה והיא תנצח בו, הרי שהקבוצה של שלום לוי תעשה צעד משמעותי בדרך לחוף מבטחים ותמצא את עצמה גם במרחק 4 נקודות ממקום שמוביל לפלייאוף העליון. במקרה של הפסד, לעומת זאת, סכנת הירידה שוב תרחף מעל הקבוצה.
החלוץ נדב אברה ייעדר בגלל צהובים.