נדב אברה: "שחקנים באיכסל קראו לי 'כושי'"

חלוץ הפועל מגדל העמק מספר על החוויה הלא נעימה שהוא עבר, לדבריו, במשחק מול איכסל בשישי האחרון. גורמים באיכסל טוענים: "אברה הקניט את השוער שלנו כשקרא לו 'יא שמן, יש לך תחת גדול"

הגזענות במגרשי הכדורגל שוב מרימה את ראשה המכוער. הפועל איכסל גברה בשישי האחרון 3:1 על הפועל מגדל העמק. במהלך המשחק אירעה תקרית מכוערת, כשלטענת אנשי מגדל העמק מספר שחקנים מאיכסל קראו קריאות גזעניות לעברו של החלוץ נדב אברה על רקע צבע עורו הכהה. "כמה שחקנים שלהם קראו לו כושי. מקווים מאוד שהשופט ציין את הדברים החמורים האלה בדוח", כך אמרו גורמים במגדל העמק.

• "שחקנים אחרים איימו עליי ואמרו לי שהם ישברו לי את הרגליים"

אברה, עצמו, סיפר בראיון ל'עמקניוז' על החוויה הלא נעימה שהוא עבר, על פי גירסתו, במגרש באיכסל ואמר: "במהלך המשחק היה לי איזה ויכוח עם השוער שלהם וחשבתי שזה נגמר. אבל במהלך המחצית הוא ועוד אדם נוסף ניגשו אליי וקראו לי 'כושי' ואני גם קיללתי בחזרה ולאחר מכן התרחקתי משם. בהמשך, שחקנים אחרים איימו עליי ואמרו לי שעדיף לי לא לעלות למחצית השנייה כי הם ישברו לי את הרגליים. זאת הייתה חוויה לא נעימה בכלל".

שחקני הפועל אכסאל לפני העלייה למגרש
שחקני הפועל אכסאל לפני העלייה למגרש

גורמים באיכסל טענו מנגד כי אברה לא נקי מאשמה, שכן הוא זה שהתחיל לדבריהם להתגרות בשוער ואמר לו: "יש לך תחת גדול יא שמן. נתנו לך גול אחד במחצית וניתן לך עוד כמה במחצית השנייה".

יו"ר הפועל איכסל בהא חליל אמר בתגובה לקריאות הגזעניות: "אני לא נכחתי במקום האירוע באותו הזמן. הייתי עדיין בחדר ולא שמעתי שקראו לו לנדב אברה 'כושי'. אני יודע שבסיום המשחק כיבדנו את אנשי מגדל העמק כשעשינו סולחה והכל הסתיים ברוח טובה".