מסתמן: מחלקת כדורסל בנות תיפתח בעפולה

רגע לפני שבוע האישה הבינ"ל נעשה לכם היכרות נוספת עם הספורט הנשי המתקדם בעיר והפעם הפריחה של מחלקת הבנות בכדורסל שרוצה להחזיר 'עטרה ליושנה'

נתחיל עם קצת היסטוריה. לפני כ-20 שנה הייתה בעפולה מחלקת כדורסל בנות מפוארת שהצליחה לזכות באליפויות ולהגיע למשחקי הגמר של גביע המדינה וגביע הפועל. מבין השחקניות המובילות שיצאו מבירת העמק ניתן לציין את טלי פוגל, ענבל ציונוב שהגיעה עד נבחרת ישראל, וגם שירי פורת שעזבה לאחר מכן ואף הגיעה לנבחרת ישראל והפכה לקפטנית בליגת העל.

וכעת, מחלקת הספורט יחד עם ביה"ס העירוני לכדורסל בניהולו של יוסי מלכה, שמו להם למטרה 'להחזיר עטרה ליושנה', כשבעונה הבאה יש כוונה לפתוח מחדש את מחלקת הבנות גם ברמה התחרותית.
לצורך כך נפתחו השנה חמישה מוקדי כדורסל בנות מטעם פרויקט 'פרחי ספורט' שמתווספים למוקד של ביה"ס לכדורסל הפועל בביה"ס בית זאב מזה שלוש שנים בניהולה של ענבל ציונוב-מרטין. התוכנית מתקיימת בבתי ספר: בן צבי, נופים, מעלות-ניסים, אלון יזרעאל ואהל מאיר. המאמנים בפרויקט הם עוזי סלעי, אלון חיימוביץ וחגי פלק שחזר לעיר אחרי חמש שנים  כדי להגשים את שאיפתו לפתח את כדורסל הבנות לאחר שעשה זאת בהצלחה במעגן מיכאל ובמכבי חיפה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחד המוקדים ששם לעצמו למטרה לא לוותר על אף שחקנית מתקיים בביה"ס בן צבי כפי שמסבירה סגנית המנהלת בתיה קלימברג שאחראית עליו מטעם ביה"ס: "מאד חשוב לנו לשלב את פרויקט 'פרחי ספורט' בביה"ס במיוחד שמדובר בבנות בענף יוקרתי. דרך הכדורסל אפשר לשלב הרגלי למידה נכונים, ריכוז, משמעת גיבוש וגאוות יחידה, יחד עם חוויה אישית וקבוצתית. ענף הכדורסל יחד עם ענפי ספורט נוספים שכבר קיימים אצלנו מתאים לפופולריות. בן צבי חרט על דגלו סיסמא – 'במה לכל תלמיד = בחירה, מצוינות, הצלחה'. בנוסף כל תלמיד כאן עושה אימון אישי להצלחה וחווה תהליך/דרך של הצבת יעדים ושימוש בחוזקות ונעזר בתומכים. הכדורסל עוזר לאותן בנות לממש ולמנף את ההצלחה שלהן".

במהלך חודש פברואר השתתפו מוקדי 'פרחי ספורט' באירוע ספורט אזורי שנערך בגלבוע שם בלטו בתחרויות ובמשחקים שנערכו מול המוקדים האזוריים השונים.
בנוסף מתוכננת בסוף חודש פברואר נסיעה של כלל מוקדי המועדון לצפייה במשחק נבחרת הנשים של ישראל בשיתוף 'אתנה' ואיגוד הכדורסל.

בחודש מארס ייערך טורניר משותף בין כל ששת המוקדים באולם הפיס כדי לבחון את כישרונן והתאמתן של הבנות לקבוצות התחרותיות בשנה הבאה. בהמשך ישתתפו הבנות באירוע "המתנ"סיאדה" וכן ביום פעילות ארצי של 'פרחי ספורט' שייערך במכון וינגייט.