עפולה: "השחקנים באי ודאות, אייל לחמן יכול לעזוב בכל רגע"

למרות ההצהרות המרגיעות מכיוון ההנהלה ("לחמן מקצוען ברמות הגבוהות, ויישאר כאן בעונה וחצי הקרובות"), שחקנים בעפולה מסתובבים בתחושה שהמאמן יכול לעזוב בכל רגע נתון. גורמים במועדון: "מישהו דאג לעשות 'אש' בין המאמן ליו"ר אסולין". האם היה נכון לשחרר את גיא דיין? היו"ר דני אסולין מגיב: "יש לי מחויבות כלפי ראש העיר לסיים את העונה ללא גירעון"

אם חשבתם שהניצחון הקריטי 1:0 על רמת השרון, בבכורה של אייל לחמן על הקווים, יביא קצת שקט למועדון, הרי שטעיתם בגדול. גם השבוע המערכת התנהלה תחת אי ודאות גדולה, והשחקנים המשיכו לעסוק בסוגיית המאמן. בפעם השנייה תוך שבוע אייל לחמן שקל לעזוב את תפקידו, והפעם בגלל שחרורו של גיא דיין להפועל עכו.
בסביבתו של המאמן טענו כי ההנהלה נתנה הבטחה למאמן שלא תשחרר את דיין, וזאת לאחר שהמאמן כבר שכנע את הקשר להישאר בעפולה. אבל בפועל ההנהלה "שמחה" להיפטר מהחוזה הכבד של הקשר, ולמעשה אפשרה לו ללכת לעכו ללא בעיות-תמורת התרת חוזהו (שלוש עונות). מנגד, בהנהלה טענו כי לא הייתה שום הבטחה כזו כלפי המאמן, וכי השחקן היה נחוש לעזוב לעכו ולא ניתן היה להחזיק אותו בכוח. "אנשים כנראה שכחו מה היה עם גיא דיין בתקופת ניסן יחזקאל", אמר גורם בהנהלה.
מקצועית הפועל עפולה נפגעה משמעותית מעזיבתו של הקשר גיא דיין שנחשב בעיני רבים, כמו גם בעיני אייל לחמן, לשחקן עם איכויות מעל הליגה הזו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאידך, בהנהלת מועדון ראו גם את הצד השני של המטבע, כלומר את הצד הכלכלי שבמהלך. ראשי המועדון ראו במעבר של דיין הזדמנות פז להקל על התקציב ולמעשה למנוע גירעון פיננסי בסיום העונה. מה שמחזק את ההנחה הזו היא הצהרתו של היו"ר דני אסולין, שאמר: "גיא דיין שחקן מעולה ואני זה שהבאתי אותו לעפולה. אבל עם כל הכבוד לרצונות של כולם מסביב, בסופו של דבר לי יש מחויבות כלפי ראש העיר איציק מירון לסיים את העונה ללא גירעון בתקציב".
פרט לסוגיית גיא דיין, נראה כי ישנם עוד כמה עניינים שבינתיים לא סגורים בין ההנהלה למאמן. יתרה מזאת, בשבוע שעבר היה סוג של נתק בין המאמן לחמן ליו"ר דני אסולין, כשהאחרון חש פגוע מהעובדה שהמאמן לא טרח להרים לו שיחת טלפון לאורך כל השבוע וגם מאס בדיבורים סביב רצונו של המאמן לעזוב.


גורמים במועדון סיפרו כי גורם בהנהלה דאג להצית במכוון אש בין המאמן לחמן ליו"ר אסולין. "לחמן חשב שהיו"ר לא רוצה אותו, כי מישהו בהנהלה "טרח" להעביר לו את המסר הזה. מצד שני, היו"ר אסולין קיבל תחושה שהמאמן לא מספיק מכבד ומעריך את הסמכויות שלו", כך אמרו במועדון.


כך או כך, ביום שני האחרון הייתה פגישת הבהרה בין היו"ר אסולין למאמן לחמן, פגישה שהתנהלה על 'רגל אחת' כיוון שהמאמן מיהר להעביר את האימון. בסיום אותה פגישה, שבמהלכה המאמן העביר גם רשימת שחקנים שהוא מעוניין בהם, הוציא דני אסולין מסר מרגיע: "אייל לחמן הוא מקצוען ברמות הגבוהות. יש לו ידע עצום בכדורגל. היו כמה דברים לא ברורים אבל יישרנו את ההדורים. הוא יהיה כאן עונה וחצי. אני סומך עליו ומאמין שהוא שיבנה פה קבוצה טובה. אנחנו נעמיד לרשותו את התנאים להצליח".
למרות המסר המרגיע, השחקנים עדיין מסתובבים בתחושת אי ודאות. אחד מהם אמר השבוע: "השחקנים לא יודעים מה קורה. כל מה שקרה השבוע זה לא מוסיף כבוד לאף צד. יש תחושה בקרב השחקנים שלחמן יכול לעזוב בכל רגע נתון, וזה גרוע מאוד. המאמן וההנהלה צריכים לקבל החלטה סופית לכאן או לכאן".