"נזכור לעד": בעמק ובגלבוע נפרדים מנחצ׳ה היימן

"״אנו נפרדים בצער מאיש הזמר העברי, פורץ דרך ויצרתי שביטא בצורה מבריקה את שירת הגלבוע״, אמרו היום בגלבוע, עם הידיעה על מותו של נחצ׳ה היימן, שעבד עם הגבעטרון כבר בראשית שנות השישים. צילום: ישראל פרץ

פרידה מענק תרבות וזמר: נחום (נחצ'ה) היימן, שנחשב לאחד המלחינים הגדולים והמוערכים בישראל החל היום לעולמו והוא בן 82. היימן, אביה של הזמרת סי, סבל בשנים האחרונות ממספר בעיות בריאותיות.
הוא אושפז היום בשעות האחרונות במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא כשהוא סובל מחיידק אלים, ושם גם נפטר.
היימן נשלח מטעם קיבוץ בית אלפא שבגלבוע ללימודים במדרשה למורים למוזיקה ולמד אצל המלחין הנודע פאות בן חיים. בתום ההשתלמות הקים את חמישיית גלבוע, חמישייה כלית שאף נמנה עליה כנגן אקורדיון. ב-1961 החל לעבוד עם הגבעטרון, ויזם את הוצאת תקליטיו הראשונים. הלהקה כללה ברפרטואר שלה חלק משיריו, כשהמפורסם שביניהם השיר "לאן נושבת הרוח" על שני לחניו.

• "ננסה להתנחם ביצירותיו האדירות שיישארו לאחר מותו"

עובד נור, ראש המועצה אזורית הגלבוע: "ראשו של הגלבוע מורכן בצער. אנו נפרדים בצער מאיש הזמר העברי, פורץ דרך ויצרתי שביטא בצורה מבריקה את שירת הגלבוע. נחצ'ה הלחין למעלה מאלף שירים שרבים מהם, הפכו לנכסי צאן ברזל בזמר העברי. אנו בגלבוע נזכור היטב את תרומות האדירה לתרבות המקומית, ולגבעטרון בפרט, וננסה להתנחם ביצירותיו האדירות שיישארו גם לאחר לכתו. יהיה זכרו ברוך ומורשתו מונצחת בדברי הימים של התרבות הישראלית".