״נוגע ללב לראות את הרגישות והאמפתיה של תלמידי ישראל״

בבית הספר תדהר בעפולה נקלטו כ-27 תלמידים שפונו מהיישובים קרית שמונה, בצת ושלומי. מנהלת מחוז צפון ד״ר אורנה שמחון, עברה בבית הספר תהליך המדמה את קליטת התלמידים שפונו מיישובי הצפון ונקלטו בבית הספר. צילום: דוברות משרד החינוך

ביום רביעי שעבר סיירה מנהלת המחוז בבית הספר ״ תדהר״ בעפולה בליווי ראש העיר אבי אלקבץ מנהלת אגף החינוך, טינה ולדמן מנהלת בית הספר, פנינה חדד והמפקחת סיגל ברגר.
במהלך הסיור הוצגה למנהלת המחוז שרשרת הקליטה על כל שלביה שעובר כל תלמיד שפונה מביתו בצפון עד לקליטתו המלאה בהצלחה במערכת החינוך.
בבית הספר תדהר נקלטו כ-27 תלמידים שפונו מהיישובים קריית שמונה, בצת ושלומי.
את תהליך הקליטה החלה מנהלת המחוז בעמדת הרישום, שם קיבלה תיק וציוד לימודי. בעמדה מתבצע תהליך של איסוף נתונים על כל תלמיד ותלמיד – חתימה על מסמכים רלוונטיים והתייחסות לבקשות שיבוץ אישיות.
בתחנה הבאה ביקרה מנהלת המחוז בחדר יועצת בית הספר ומשם המשיכה לשיחת הכרות עם התלמידים המפונים שנקלטו והתלמידים הקבועים.
התלמידים סיפרו על חווית המעבר לעיר עפולה הקליטה והחיבוק החם שזכו לו מהמחנכים הקולטים והמדריכות מטעם משרד החינוך שבנו לתלמידים תכניות לימוד אישיות לפי צורכיהם.
במסגרת תהליך הקליטה מתקיימים מידי יום מפגשים יזומים בין תלמידי בית הספר לילדים המפונים אחה”צ, חגיגות ימי הולדת פרויקטים לימודים משותפים ושילוב של הנהגת ההורים בתהליך החיבור בין התלמידים.

אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך עם ראש העיר אלקבץ בסיור בבית הספר תדהר בעפולה. צילום: דוברות משרד החינוך
אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך עם ראש העיר של עפולה אלקבץ בסיור בבית הספר תדהר בעיר

מנהלת המחוז וראש העיר ביקרו במרכז החדשנות בבית הספר ואף השתלבו בפעילויות של משחקי חשיבה ואתגר המעודדים יציאה מחוץ לקופסא, שילוב בין הילדים דרך משחק באמצעות פעילות הפגתית וחווייתית ליצירת תחושת הצלחה.
לסיום תלמיד שפונה מחניתה לצד תלמיד מעפולה הציגו בפני מנהלת המחוז מכתב פנייה מרגש שכתבו על גבי מגילת קלף ומיועד לנציג זכויות הילד באו״ם בו הם מביעים את זעקת הילדים החטופים בארוע ה- 7 באוקטובר.
התלמידים שיגרו פנייה אישית מרגשת וקראו לנציג זכויות הילד באו״ם לפעול לשחרור הילדים החטופים. בסיום חתמו על המגילה מנהלת המחוז וראש העיר.
מנהלת המחוז, ד״ר שמחון: ״נוגע ללב לראות את הרגישות והאמפתיה של תלמידי ישראל בכל רגע לסבל והכאב שחווים הילדים החטופים בעזה. התלמידים מוכיחים שהם לא שוכחים אותם ולא מפסיקים לפעול בכל דרך על מנת להזכיר את מצבם של הילדים החטופים. אני מבטיחה לתרגם את המכתב לאנגלית ולדאוג לשגר אותו לאו״ם בתקווה שהילדים שנחטפו ישובו במהרה לביתם בריאים ושלמים״.