"גולני שלנו" אחי

הם בני דודים, גרים אחד ליד השני בבית שאן, ומשרתים זה לצד זה, באותו הגדוד, הפלוגה, המחלקה והכיתה. תכירו את רז בן עמי וטל טייב שיצאו בראשית השבוע למרוץ גולני שהחל בחרמון והסתיים באילת

ביום ראשון השבוע יצא לדרך מרוץ "גולני" ה-29. המרוץ נפתח בטקס בהר החרמון בראשות מפקד החטיבה אלוף – משנה, שלומי בינדר ובהשתתפות מפקדי הגדודים, לוחמי וחיילי החטיבה. משם ממשיך המרוץ ברחבי הארץ, והוא הסתיים אמש  בטקס חגיגי ברחבת דגל הדיו שבאילת.
בין המשתתפים במרוץ גם רז בן עמי וטל טייב: בני דודים מבית שאן שלא רק גרים אחד ליד השני, אלא גם משרתים זה לצד זה, באותו הגדוד, הפלוגה, המחלקה והכיתה. השניים בני ה-19 התגייסו יחד לחטיבת ׳גולני׳ בנובמבר האחרון וכעת משרתים באותו כיתה בפלוגה ט, גדוד ברק. טל בן ה-19, קורא לחטיבה "משפחה אחת גדולה".
הוא בן בכור לשלושה אחים, ולמרות הפחד של הוריו שבנם הבכור יתגייס ליחידה קרבית, הם העניקו לו תמיכה רבה. לפני הגיוס עבד טייב במשך 4 שנים במאפיה שבבעלות אביו רז. הוא נוהג לשמור על כושר, לרוץ ולשחק כדורגל.

בני הדודים רז וטל על מדים
בני הדודים רז וטל על מדים

טל ידע שהוא רוצה להתגייס לגולני לאחר הסיפורים ששמע על החלק המשמעותי שלקחה החטיבה מבצע ׳צוק איתן׳.
"אבא שלי שירת בגולני ובדיוק כמוהו אני משרת בגדוד 12. מבחינתי, כשהחלטתי לשרת לקרבי – אז היה ברור לי שזה יהיה רק בגולני, ורק בגדוד 12", מספר רז, בן דודו של טל. בנוסף, מספר רז על הגעגוע שנוצר בבית כאשר הוא ואחיו התאום התגייסו בתאריכים קרובים, שניהם לקרבי. אחיו חן, משרת בגדוד חרוב שבחטיבת כפיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"ההורים מאוד תומכים, מהרגע הראשון. בגלל שאבא שלי גולנצ׳יק בעצמו, הוא היה מאוד גאה".
״כל החיים אנחנו ביחד, יש לנו קשר קרוב. לא למדנו ביחד אבל יש לנו את אותו מעגל החברים ואנחנו גם משרתים ביחד באותה הכיתה וישנים כל לילה אחד מול השני, אז זה כיף. המשפחה מאוד אוהבת ומקבלת השבוע הם באו לעודד אותי במירוץ ולהביא קצת אוכל״, סיפר טל והוסיף: "הצבא בונה אותי ולמרות שהמסלול קשה, הוא מלמד ומחשל. החבר'ה מאוד טובים ואנחנו מאד מגובשים".