״אפטר״ צום כיפור: 52 בני אדם פונו לבית החולים העמק

החולים הגיעו עם חולשה, תשישות ועייפות. עוד במהלך יום הכיפורים: צעיר התהפך עם רכבו בסמוך לכפר הצ׳רקסי כפר קמא. כוחות כיבוי חילצו אותו מהרכב ובהמשך הוא פונה במסוק לביה״ח

שלושה צוותי כיבוי וחילוץ מתחנה אזורית טבריה, בפיקודו של סגן מפקד המשמרת להב שי חליוה פעלו לחילוץ ופינוי צעיר שמסיבה לא ברורה התהפך עם רכבו בכניסה לכפר קמא. שבגליל התחתון. הצעיר פונה לבית החולים במסוק ע״י כוחות מד״א.
במהלך הצום פונו למרכז רפואי העמק 52 בני אדם שסבלו מחולשה והתעלפות, 18 פציעות ופגיעות שונות ושמונה יולדות.

• סיכום פעילות צוותי מגן דוד אדום במהלך יום הכיפורים

כמדי שנה, גם השנה היו ידי צוותי מד"א עמוסי עבודה ביום הכיפורים. החובשים והפאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל 2,326 בני אדם. מהם: 249 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום. 11 נזקקו להחייאה. 220 בני אדם נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 20 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים, בהם 3 הרוגים, 5 בינוני והיתר קל. 20 בני אדם נפצעו אירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם 2 באורח בינוני. צוותי מד"א הוזעקו גם להעביר 136 יולדות לבתי החולים, (בתוך כך 6 יולדו ע"י צוותי מד"א). שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ כ-80 מנות ומרכיבי דם. לצערנו, גם השנה נרשמו 3 תקריות של יידו אבנים על אמבולנסים והפרעה לצוותים על ידי בני נוער וילדים בערים באר שבע, אילת ואשדוד (יצויין כי לא מדובר בחרדים). גמר חתימה טובה.