תערוכה חדשה בעמק: "איזון עדין"

תערוכה יחיד חדשה של האמנית מיכל דורון דורון מיפעת, בגלריה במבואת אולם המופעים ביפעת. אוצרת: אילת הרצוולף. צילום: דוברות המועצה.

מיכל דורון עם אחת מיצירותיה. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

תערוכה חדשה המוצגת במבואת אולם המופעים של יפעת. התערוכה הינה תערוכת יחיד של האמנית מיכל דורון דורון, המתגוררת ויוצרת בקיבוץ יפעת. התערוכה מאגדת עבודות המשקפות את הביוגרפיה המורכבת של חייה.
יצירותיה של מיכל דורון נוצרות בדרך ייחודית, כאשר בתחילה היא בוחרת נייר מאחת הערמות, וקורעת אותו לגזרים בתנועת ידיים מהירה ומיומנת. היא חוזרת על הפעולה שוב ושוב, גיליון אחר גיליון. כך, בקולות קריעה חותכים, נפתח יום עבודה של דורון בסטודיו, מזה שלושים שנה.
לאחר שדועכת תנופת ההשחתה, מתחילה דורון בפעולת היצירה. בתהליכים מורכבים שפיתחה ושיכללה לאורך השנים, היא מכינה מן הנייר חומרי גלם בצבעים ובמרקמים שונים. בעבודה איטית וסבלנית, כמעט מדיטטיבית, היא מניחה פיסה על יד פיסה, שכבה מעל שכבה, בתנועות רכות של תיקון וריפוי. תחת ידיה צומחים אובייקטים גדולים ונפחיים שצורתם רכה, אורגנית וזורמת, אך חומריותם חזקה ויציבה.
עבודות אלה שנוצרו במהלך דיאלקטי של קריעה ותיקון, משקפות ביוגרפיה מורכבת של אובדן וכאב, התמודדות וריפוי. הילדות המאושרת במושב מול הים נקטעה ברצף אסונות טראגי, בהם איבדה בתוך זמן קצר את אחִיה ואת אמהּ. החיים שלאחר מכן התנהלו בבית שותק ונוקשה, ללא מגע או ביטוי רגשות.

ראש המועצה אייל בצר עם מיכל דורון . צילום: דוברות המועצה
ראש המועצה אייל בצר עם מיכל דורון . צילום: דוברות המועצה

אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "ברוכים הבאים לתערוכה ה- 13 בגלריה במבואה, אנחנו חוגגים בר מצווה! מיכל דורון דורון מיפעת, מעניקה לנו דורון נוסף – תערוכת יחיד מעשה ידיה להתפאר, באוצרותה של אילת הרצוולף.
ממוא"ז עמק יזרעאל ביקשו להודות למחלקת התרבות, לאמנית מיכל דורון, לאוצרת לאילת הרצוולף ולכל העושים במלאכה