"תושבים התקשרו אליי מבוהלים, הם חוששים לשלומם ובטחונם"

בעקבות פיצוץ הרכב אמש בעפולה, בו נהרג תושב העיר, סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס וחברו לסיעה ולדימיר קריילזבורד פנו לראש העיר יצחק מירון במטרה שייכנס ישיבת מועצת עיר בנוכחות מפקד התחנה סנ"צ מאיר גוזלן

אירוע פיצוץ הרכב בעפולה אמש, בו נהרג תושב עפולה בחשד לחיסול על רקע פלילי לא יורד מסדר היום בבירת העמק. במהלך היממה האחרונה תושבים רבים מצביעים על תחושת הדרדרות בביטחונים האישי. האירוע הנוכחי מצטרף לתקיפת הנהגת לפני מספר שבועות ברחוב שרת בעיר רק בשל העובדה שצפרה וכן לתקיפה האלימה של נהג חברת סופרבוס בסמוך למתנ"ס בית אשכול. מעבר לאירועים אלה התרחש בעיר גם לפני מספר שבועות פיגוע על רקע לאומני כשהצעירה שובה מלכה נדקרה מספר פעמים על ידי מחבל מג'נין. השיח הסלים בעיקר ברשתות החברתיות כשהבחירות שבפתח רק הוסיפו שמן למדורה.
בתוך כך, סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס וחברו לסיעת "עפולה ביתנו" ולדימיר קריילזבורד פנו לראש העיר יצחק מירון בכדי שיקיים ישיבת מועצה דחופה שתתמקד בנושא בטחונם האישי של תושבי עפולה. הפנייה הגיעה בעקבות שיחות שניהל יודיס, עם תושבים המשתייכים לקהילת חבר העמים ואינם שולטים בשפה העברית. לדברי יודיס האירועים האחרונים זרעו פחד בקרבם של אותם תושבים ולכן הוא החליט לפנות לראש העיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הזדעזענו לשמוע על האירוע האכזרי שגרם למותו של עובד המערכת מסיבות לכאורה פליליות", כתב קריילזבורד לראש העיר, "האירוע הוביל לפניות רבות של תושבים המודאגים מההדרדרות של מצב הביטחון האישי בעיר…בעקבות כך אנו קוראים לכנס את מועצת העיר על מנת לדון באופן דחוף על נושא מצב הביטחון האישי של תושבי העיר ולקבל החלטות אופרטיביות בנידון. לתפיסתנו יש לקיים את הישיבה בנוכחות נציגים של מחוז צפון של משטרת ישראל וכן עם מפקד תחנת משטרת עפולה סנ”צ מאיר גוזלן”, נכתב. ד"ר יודיס הוסיף: “יש בעיר תושבים ממש מבוהלים שחוששים לשלומם ובטחונם. זה המסר שקיבלתי מהם בשיחות אישיות ובשיחות טלפון. חלקם חשבו שמדובר בפיגוע על רקע לאומני. אנחנו חושבים שעלינו לדון בצעדים אופרטיבים על מנת לחזק את תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר. מצד שני אנו לא רוצים לזרוע פאניקה שתוביל לכיבוי אורות בעיר וצפייה ברחובות ריקים מאדם כבר בשש בערב".

ד"ר בוריס יודיס, סגן ראש עיריית עפולה
ד"ר בוריס יודיס, סגן ראש עיריית עפולה