שכנות טובה בעמק יזרעאל

סדרת מפגשים בין ותיקי עין דור, גזית וכפר מסר לחיזוק הקשרים ההדדיים. צילום: זיגי תבורי

פרויקט חדש ומרגש החל לרקום עור וגידים בין ותיקי עין דור, גזית וכפר מסר  לחיזוק הקשרים ההדדיים. הרעיון מאחורי היוזמה של ברוריה הרמתי מעין דור ולביבה צאלח זועבי מכפר מסר, האחראיות על נושא הוותיקים ביישובם. אל היוזמה הצטרפה גם ועדת הוותיקים של קיבוץ גזית וכולם התגייסו יחד במטרה להעמיק את ההיכרות עם שכניהם. התוכנית קיבלה רוח גבית ממוזיאון עין דור שמוביל אותה ובתמיכת המועצה האזורית עמק יזרעאל והמועצה האזורית בוסתן אל מרג'.
מדובר בסדרה של שלושה מפגשים, בכל מפגש מתארחים הוותיקים ביישוב שכן, נחשפים לסיפורים המקומיים, משתפים בסיפורי עבר ומשתתפים בפעילות חווייתית ייחודית למקום.
בעין דור ביקרו בתערוכת 'ברכת החיטה' במוזיאון עין דור, בכפר מסר התארחו במועדון הוותיקים ביישוב, בקרו במסגד וערכו טקס חינה, ובגזית ביקרו ב'צריף הראשונים' ובסדנה של האמן, אברהם סדרינס.
כ-80 משתתפות ומשתתפים מכלל הישובים לקחו חלק במפגשים. הם מעידים על מפגשים חמים, מעניינים ומרגשים.
מנהלת מוזאון עין דור – תמר שובל: "מוזיאון עין דור מקדם פעילויות ותכניות רב-תרבותיות במרחב כבר למעלה מ- 30 שנה. תכנית זו היא צעד ראשון לקראת תוכניות רבות של מפגשי ותיקים במרחב הגיאוגרפי הרב-תרבותי בו אנו חיים".
מנהלת האשכול המזרחי במועצה האזורית עמק יזרעאל – מיכל ניר-ארבץ, הוסיפה: "פעילות זו היא חלק ממגוון פרויקטים המתקיימים במרחב לחיזוק יחסי השכנות, לאור הרצון רב של המשתתפים להמשיך להיפגש נשאף לייצר מפגשים כאלו בעוד יישובים".

ותיקים מחזקים את יחסי שכנות השכנות. צילום זיגי תבורי. צילום זיגי תבורי
חשיפה לסיפורים מקומיים ופעילויות חווייתיות במפגשי הוותיקים

מירטה לוין מקיבוץ גזית, שלקחה חלק במפגשים אמרה: "שלושת המפגשים שקיימנו עם שכנינו מעין דור וכפר מסר חיזקו את הקשרים הוותיקים שנרקמו בינינו במשך השנים.
חברי גזית קשורים לחברי עין דור דרך שנים ארוכות של שותפות בעיקר בתחום החינוך ועם חברי כפר מסר אנחנו מקיימים חברות ארוכת שנים בעיקר דרך קשרי עבודה ושכנות טובה.
כל זה בא להסביר את הטבעיות, החיבוקים ושמחת המפגשים, וכן, מספר המשתתפים שהלך וגדל ממפגש למפגש.
אני מברכת על יוזמת המועצה והמוזיאון בעין דור בהנהלתה של תמר ומקווה להמשך הפעילות. יש כבר רעיונות".
לביבה צלאח זועבי מכפר מסר, הוסיפה: "אני שמחה מאוד על המפגשים בין גיל הזהב וגם בני נוער ביו שני העמים. ראשית תודתי העמוקה למארגנים אשר חרטו על דגלם משימה זו לקרוב לבבות ושכנות טובה, הבנויה על כבוד הדדי ודו קיום. בסופו של דבר התועלת היא לשני המגזרים יהודים וערבים. מאחלת להמשכיות המפגשים שצמחו באהבה וכבוד מכל הלב".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, סיכם: "המועצה פועלת לחיזוק יחסי השכנות, מברכת ומעודדת יוזמות שמטרתן חיבור בין אנשים וחיזוק הקשרים ההדדיים. תודה לכל העושים במלאכה חשובה זו."

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|