שישה טיפים להיריון בריא ושמח

לא לעשן, לנוח הרבה ולא לשתות אלכוהול – את רשימת ההמלצות הללו להיריון כולנו יודעות לדקלם בעל פה. אך מה עוד יכול להפוך את ההיריון שלך לנעים יותר, בריא יותר ואפילו שמח יותר? אספנו עבורך שלל טיפים מעולים, שיסייעו לך ליהנות מהיריון בריא, המתפתח בצורה תקינה, בטוחה ומאושרת. צילום: (pexels)

• הקפידי על נטילת ויטמינים

ברגע שאת מגלה שאת בהיריון, מומלץ בחום להתחיל ליטול מולטי ויטמין שיספק את כל צרכי ההיריון המתפתח שלך. למעשה, יש רופאים שאפילו ממליצים להתחיל בכך לפני ההיריון (כפי שאת וודאי יודעת, נטילת חומצה פולית לפני ההיריון ובכל תקופת הפוריות מומלצת מאוד).

מדוע זה חשוב כל כך? במהלך החודש הראשון להיריון, מתפתח הצינור העצבי של העובר, וממנו עתיד להיבנות המוח ולהתפתח חוט השדרה. להתפתחות תקינה של הצינור העצבי חשוב לתמוך בתהליך עם חיזוק רכיבים תזונתיים חיוניים, כמו חומצה פולית, סידן וברזל.

בצעי פעילות גופנית מתונה

פעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות הכללית והיא מצוינת להפחתת מתח, שיפור זרימת הדם וגם למצב רוח טוב וחיוניות, והיא אפילו תסייע לך לישון טוב יותר! נסי לאמץ הרגלי פעילות קבועים. אפילו הליכה של 15-20 דקות בקצב מתון תחולל שינוי משמעותי בחייך.

פילאטיס, יוגה, שחייה והליכה הן גם פעילויות גופניות נהדרות עבור רוב הנשים בהיריון, אך לפני שתחליטי לפצוח בהם או להתמיד מהם גם במצב החדש, התייעצי עם הרופא או הרופאה שלך. והכי חשוב: הקשיבי לגוף שלך, הרגישי אותו, ונסי ליהנות מהדרך. ואם את מרגישה שזה יותר מדי? הרפי, עצרי ותנוחי.

כתבי תכנית לידה

מתכננת ללדת בליווי של דולה? ברור לך שעם "פרוץ" הציר הראשון תתאחדי עם אפידורל? חשוב מאוד לכתוב את כל הרצונות הללו במסגרת תוכנית לידה מסודרת, אותה המלווים שלך יוכלו להעניק לצוות בחדר הלידה.

הנה כמה דברים שכדאי לכלול בתוכנית הלידה

  • האופן הרצוי שבו היית רוצה ללדת (לידה טבעית, לידת מים, לידה ללא אפידורל וכדומה)
  • בגדים מיוחדים שתרצי ללבוש (אם את מעדיפה שלא ללבוש את בגדי בית החולים)
  • אווירה בחדר: אור מעומעם, מוזיקה, תמציות צמחים וכדומה
  • הליכים שהיית רוצה להימנע מהם
  • תרופות נגד כאבים ואיזה
  • מה לעשות במקרה של סיבוכים בלידה

קורס הכנה ללידה

גם אם זה לא ההיריון הראשון שלך, השתתפות בקורס הכנה ללידה תסייע לך להגיע עם הרבה יותר ביטחון ושקט למעמד המרגש. תוכלי לבחור בקורס המתקיים במסגרת קבוצתית או עם מדריכת לידה במפגשים אישיים, לך ולבן זוגך. במסגרת הקורס תלמדי מהם שלבי הלידה, מתי כדאי לצאת לבית החולים, באילו דרכים מתנהלת לידה וכדומה, ואם תבחרי בקורסים בסגנון ייחודי, כמו קורס היפנוברתינג, תוכלי ללמוד גם כיצד להתכונן ללידה ברמה הרגשית והנפשית ולכוון את הלידה שאת מעוניינת בה.

עשי תרגילי קיגל

הם מחזקים את שרירי רצפת האגן, תומכים בשלפוחית השתן, המעיים והרחם וכשהם נעשים בצורה נכונה, הם יכולים מאוד לעזור לך לחוות לידה טובה יותר וגם למנוע אתגרים עתידיים (היי בריחת שתן) – בכל הנוגע לתרגילי קיגל, את רוצה אותם לצידך לכל החיים, ובייחוד כשאת בהיריון ומתכוננת ללידה.

תתחילי להתרגש

מתלבטת על שמות לבנות או לבנים? מדמיינת כיצד התא המשפחתי החדש שלכם יגדל ויתמלא? מתרגשת עם כל דחיפה קטנה של רגליים קטנות בבטנך? זה בדיוק הזמן להתפנות ככל הניתן ופשוט להתמסר להתרגשות. תני לעצמך זמן להתרגש, לעכל, לחשוב ולדמיין כיצד החיים החדשים שלכם עתידים להיראות. מגיע לכם!