"רכבת העמק היא לא אחוזה ביזנטית של השר ישראל כץ"

מאחורי הקלעים של נסיעת הבכורה של רכבת העמק הסתתר קרב פוליטי לא קטן, כשרפאל בן שטרית, ראש עיריית בית שאן, היה ראש הרשות היחידי שלא עלה על הרכבת, מבין כל ראשי הרשויות באזור. הסיבה על פי גורמים פוליטיים באזור: סכסוך עם שר התחבורה ישראל כץ והיריבות בינו לבין ז'קי לוי, ראש העיר לשעבר. במשרד התחבורה אומרים בתגובה: "לקראת חנוכתו הרשמית של הקו, יוזמנו כל הגורמים הרלוונטיים"

ביום שני השבוע לבשה תחנת הרכבת בכפר ברוך/מגדל העמק חג. עשרות עיתונאים, נציגים בכירים ממשרד התחבורה, חברת נתיבי ישראל, ורכבת ישראל הגיעו לקחת חלק בנסיעה ראשונה, שהייתה מיועדת בעיקר לאנשי התקשורת. בנסיעה לקח חלק גם שר התחבורה ישראל כץ, חתן השמחה של האירוע שאליו התלוו כלל ראשי הרשויות באזור.
באירוע לקחו חלק עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק, רונן פלוט, ראש עיריית נצרת עילית, יצחק מירון, ראש עיריית עפולה, סימון אלפסי, ראש עיריית יוקנעם, אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות ואיציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו.
על רקע סוללת ראשי הרשויות המכובדת, בלט בהיעדרו ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית, היעדרות שצרמה בעיקר נוכח העובדה שהתחנה הסופית של מסלול הרכבת הייתה בבית שאן. מי שגם נכח באירוע וזכה למחמאות רבות משר התחבורה הוא ז'קי לוי, סגן שר הבינוי מטעם מפלגת הליכוד, שהפסיד בבחירות האחרונות לבן שטרית ומאז נחשבים השניים ליריבים פוליטיים מרים.

סגן השר ג'קי לוי עם השר כ"ץ. האם בגלל היריבות הפוליטית של לוי לא הוזמן לארוע ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית
סגן השר ג'קי לוי עם השר כ"ץ. האם בגלל היריבות הפוליטית של לוי לא הוזמן לארוע ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית

גורמים פוליטיים בכירים באזור ציינו כי הם לא מופתעים מאי נוכחותו של בן שטרית בנסיעה וכן כי קיים נתק על רקע סכסוך אישי בין שר התחבורה לראש העיר בית שאן.

בן שטרית: "אני לא זקוק להזמנה כדי לבוא אל משהו אשר שייך לכל תושבי העיר"

בעיריית בית שאן הגיבו בחריפות להיעדרותו של בן שטרית. בתגובה רשמית של רפאל בן שטרית נכתב: "רכבת העמק שייכת לכלל תושבי בית שאן והעמק ומדינת ישראל. הרכבת היא אינה נחלתו הפרטית של אף אדם ובוודאי לא אחוזה ביזנטית של האדון כץ וחבר מרעיו. אני לא זקוק להזמנה כדי לבוא אל משהו אשר שייך לכל תושבי העיר בית שאן. עיריית בית שאן מארגנת טקס והפנינג ענק במתחם הרכבת לרגל הגעת רכבת העמק, ובכוונת העירייה להזמין את ראש הממשלה ושרי הממשלה לטקס הפתיחה".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לנסיעה הראשונה של עיתונאים ברכבת העמק, הצטרפו מספר ראשי רשויות מקומיות ואחרים שביקשו להשתתף בנסיעה. לקראת חנוכתו הרשמית של הקו שתערך במעמד ראש הממשלה, יוזמנו כל הגורמים הרלוונטיים באזור ובכללם גם ראשי הערים שעל תוואי הקו", לשון התגובה.