"רוני היא הניצחון שלי"

14 שנים לאחר שאיבדה בפיגוע אכזרי את אמה ושני אחיה במתקפת טרור בסיני, וניצלה בעצמה, יעל ניב ילדה בת בכורה ופותחת פרק חדש בחייה. לאחרונה היא נרשמה לקורס לעיסוי תינוקות ונגיעה בהורות של מכבי שירותי בריאות בנצרת עילית ובסיומו היא יוצאת במסר אופטימי חד משמעי: "גם שנדמה שהכי קשה בעולם, מניסיון, תמיד אפשר לקום ולהמשיך קדימה". צילום מכבי

סיפורה האישי של יעל ניב (31), הוא סיפור עם מסר ברור- גם אם נראה שהחיים לא מחייכים אלייך, תמיד ישנו אור בקצה המנהרה שיכול להוביל אותך לדרך חדשה.
לפני 14 שנה יעל יצאה לחופשה בסיני עם משפחתה על מנת לחגוג את גיוסה המתקרב, אלא שמאותו יום חייה השתנו מהקצה אל הקצה. בלילה האחרון לחופשה המשפחתית בבית המלון בטאבה, התפוצצה משאית תופת בלובי המלון. הפיצוץ העז גרם לנפילת החדר של הוריה ואחיה הקטנים שצנחו לקרקע, בעוד החדר של יעל ואחותה שרון, נשאר תלוי באוויר. לאחר חצי שעה בהן היו לכודות, צוות המלון הצליח לחלץ אותן מההריסות והן החלו לחפש את יתר בני המשפחה. תחילה הן מצאו את אביהן, זוהר, שהגיע לבית החולים לאחר שנפצע אנושות. לאחר שלושה ימים של חיפושים בבתי החולים באילת ובבאר שבע ולאחר סופ"ש ארוך ומייגע התגלתה הבשורה המרה, בדיקות ה-DNA אישרו את הנורא מכל, אמה צילה (43) ושני אחיה הקטנים גלעד (11) וליאור (3) צנחו אל מותם באותו פיגוע טרור אכזרי.
אביהן של התאומות עבר הליך שיקום ארוך במיוחד וכיום הוא מתפקד היטב. על אף השנים הקשות, לפני ארבעה חודשים יעל זכתה לרגע אחד של אושר, רגע שבו חייה קיבלו תפנית חדשה ומשמעות לחיים. "ילדתי את ביתי הבכורה רוני. זה היכה בי חזק, אושר עילאי שלא משתווה לכלום", היא מספרת.

 אנדרטת הזיכרון למשפחתה שנפלה בפיגוע
אנדרטת הזיכרון למשפחתה שנפלה בפיגוע

למרות זאת, לאחר הלידה יעל שוב החלה להרגיש בחסרונה של אמא ואחיה הקטנים והגעגועים חזרו להכות חזק יותר. "בחיים שלי לא הרגשתי בחסרונה של אימי כמו לאחר הלידה. הייתה חסרה לי העצה של אמא, אני הרי אמא חדשה, מי ילמד אותי עכשיו".

• "לשבת לבכות ולוותר על החיים זו אופציה שתמיד מונחת על השולחן"

עבור יעל הייתה זו תקופה של חוסר וודאות, תחושה שאיש לא יכול להבין אותה כלל ובעיקר תחושת הלבד. עם הזמן החיבור לביתה רוני התחזק ויעל החלה להפנים את המציאות חדשה שאליה היא צריכה להתרגל ולחולל מהפכה בחייה החדשים. "לשבת לבכות ולוותר על החיים זו אופציה שתמיד מונחת על השולחן, פתאום הבנתי שהילדה הזאת ממלאת אצלי את החורים בלב, הבנתי שהיא כל עולמי ובעיקר שהיא צריכה אותי", היא מסבירה.

• "הכרתי נשים מיוחדות"

מאז החלה את השינוי מבפנים, יעל החליטה שמעתה היא לא נשארת יותר בבית, היא רוצה ללכת למפגשים, לסדנאות, לראות אנשים, להתלבש יפה ולהרגיש טוב עם עצמה. "נרשמתי לקורס לעיסוי תינוקות ונגיעה בהורות של מכבי שירותי בריאות בנצרת עילית. התחלתי להכיר נשים מיוחדות שכל אחת הציפה את סיפורה האישי, דברנו על מגוון נושאים ופשוט התחלתי להתחבר לכל האימהות. בעזרת הסדנא הזו למדתי על המחויבות לתינוקת שלי, על תזונה נכונה עבורה ובעיקר למדתי איך לגרום לילדה שלי להרגיש שיש פה אמא שדואגת לה. מצאתי קבוצה תומכת, כל אחת בשביל השנייה, ופשוט לא הפסקתי להגיד לעצמי רוני היא הניצחון שלי למה שקרה, אני יותר חזקה מזה".

• "זה נתן לי כוחות לקום"

לפני שבועיים הסתיימה הסדנא, ומעבר לחברות החדשות שרכשה, יעל יוצאת מחוזקת ועם מסר כללי לציבור ולנשים לאחר לידה בפרט. "גם שנדמה לכן שהכי קשה לכן בעולם, מניסיון, תמיד אפשר לקום ולהמשיך קדימה. נשים לאחר לידה, צאו מהבית, תתלבשו יפה, תרגישו טוב עם עצמכן וקחו חלק בסדנא המדהימה הזאת. זה נתן לי כוחות לקום ולדעת שאני לא לבד. סדנא מרגשת שאפשרה לי מקום לביטוי. המנחה אורנה מלאת אמפתיה ובעיקר אפשרה לי חיבור נכון לילדה שלי, מבחינתי זה שווה ערך לפסיכולוג".
אורנה לב – אנקב,  פיזיותרפיסטית התפתחותית ואחראית תחום קידום בריאות הילד וההורה של מכבי בנצרת עילית: "המטרת הראשית אצלנו בסדנא היא חיזוק הקשר בין ההורה לבין הילד באמצעות מגע ובאמצעות שיחה עם האימהות. המפגשים כוללים עיסוי תינוקות והנחייה לקידום ההתפתחות והבריאות של התינוק והאימהות. הסדנה מונחית על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום בריאות הילד וכן מנחים אורחים בתחומים שונים כמו תזונה, חיזוק רצפת אגן, קלינאית תקשורת ועבודה סוציאלית. נשים רבות מגיעות לאחר לידה עם בעיות של דיכאון, חרדה ותסכול, באותה נשימה הן מופתעות לגלות את עצמן ואת העוצמות שלהן מחדש לאחר מספר מפגשים".