רובע יזרעאל: "אנחנו מפחדים. אי אפשר להמשיך לחיות ולהתנהל ככה"

הורים ברובע יזרעאל בעפולה חוששים לביטחון ילדיהם המתחנכים בגנים בשכונה. יסמין אסולין, אם לילד בן 3.5: "במקום לצאת להפסקת צהריים בעבודה- אנחנו נוסעים לגן לוודא שהכל בסדר". במסגרת החרפת צעדיהם צפויים ההורים לערוך הפגנה בכניסה לעירייה. עיריית עפולה: ״פנינו למשטרת ישראל בבקשה לשנות את הקריטריונים להקצאת מאבטחים בגני הילדים, בתקווה למענה חיובי״

הורים לילדים המתחנכים בגנים בשכונת רובע יזרעאל בעפולה מתכוננים לערוך ביום ראשון הקרוב הפגנה בכניסה לעירייה, לאחר שלטענתם הם לא מקבלים מענה לסוגיית אבטחת הגנים. לדברי ההורים המצב הרגיש בישראל בימים אלה, ובייחוד בעיר עפולה למודת הפיגועים מחייב הצבת מאבטח במטרה שידאג לשלום הילדים ויהווה הרתעה.
ההורים מנהלים מזה תקופה שיח מול עיריית עפולה שלא הבשיל לפתרון. בשבוע שעבר עשרות הורים אף הגיעו לעירייה ונפגשו עם מספר בכירים בהנהלת העיר, במטרה להביא לפתרון שלא הושג לעת עתה. נוכח זאת החליטו ההורים כאמור להחריף את מאבקם ולקיים את ההפגנה. ההורים מאורגנים באמצעות קבוצת וואטס אפ פעילה בה חברים כ-200 אבות ואמהות, הורים לילדים בחמשת אשכולי הגנים.

• "אנחנו רוצים להגיש בטוחים"

"אנחנו מפחדים. אי אפשר להמשיך לחיות ולהתנהל ככה", אמרה השבוע יסמין אסולין, אם לילד בן שלוש וחצי המתחנך בגן כפיר בשכונה, "הדאגה והחששות הובילו אותנו לשנות את כל סדר היום שלנו. במקום לצאת להפסקת צהריים בעבודה- אנחנו נוסעים לגן לוודא שהכל בסדר. הורים רבים, בעיקר עצמאיים, מעדיפים לעשות סיבוב באזור הגנים ולראות שהכל בסדר במקום לעבוד או לצאת להפסקה קצרה. בעת האחרונה היו לא מעט אירועים חריגים בשכונה, שהצריכו הזמנה של ניידות משטרה, כולל ירי חולף של בני מיעוטים בסמוך לגן ברובע והימצאות של שוהים בלתי חוקיים. מאסנו בהתנהלות הזו וזה המסר שאנחנו רוצים להעביר למקבלי ההחלטות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אם לילדה בגן בשכונה הוסיפה: "אנחנו מצד אחד אזרחים שומרי חוק, שמשלמים מדי חודש בחודשו ארנונה כנדרש מאיתנו, אבל לצד החובות, כתושבי העיר יש לנו גם זכויות ואחת הזכויות שלנו היא להרגיש בטוחים כשאנחנו שולחים את ילדנו לגנים. בפועל אנחנו רחוקים מאוד מלהרגיש בטוחים. העירייה והמשטרה מנהלים פינג פונג בנוגע לאחריות לאבטחה, ובינתיים הילדים שלנו נותרים חשופים ולזה אנחנו לא מוכנים. יש תחושה שאנחנו אזרחים סוג ב' ולא ברור למה בעיר יש אבטחה לפחות בחלק מהגנים. כפי שאמרנו, לא נשקוט, עד שיהיו מאבטחים בכניסה לכל גן. לא הכול קם ונופל על תקציבים וגם אם צריך לשנות קריטריונים – צריך לבחון את הסיטואציה בה אנו נתונים ולשנות את סטאטוס האבטחה הנוכחי".


עיריית עפולה: ״ראש העיר פנה באופן אישי למפקד משטרת עפולה וביקש את סיועו בקידום נושא זה״. רכב הסיור העירוני שהוקצה לסיור בכל גני הילדים בעיר, הונחה להגביר את סיוריו ונוכחותו ברובע יזרעאל. בכל גני הילדים הכולל את השכונה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מעיריית עפולה נמסר בתגובה: ״עיריית עפולה פועלת ככל יכולתה ובכל האמצעים העומדים לרשותה למען הביטחון האישי של תושבי העיר, לרבות גני ילדים. לאחרונה אף נשלח מכתב לגורם האחראי במשטרת ישראל בו אנו ביקשנו את השינוי בקריטריונים להקצאת מאבטחים בגני הילדים, בתקווה למענה חיובי. כמו כן, ראש העיר פנה באופן אישי למפקד משטרת עפולה וביקש את סיועו בקידום נושא זה ובהגברת הפיקוח על השב”חים ברחבי העיר בדגש על הרובע.
יובהר, כי ע"פ החלטת ממשלת ישראל מס' 5414 מדצמ' 2005 והחלטה מס' 3738 מאוג' 2011, מוטלת האחריות לאבטחת מוסדות חינוך ושמירה על ביטחון הציבור על משטרת ישראל (המשרד לביטחון פנים) בתיאום עם משרד החינוך. עיריית עפולה כמו בכל הרשויות פועלת ע"פ הנחיות משטרת ישראל.
עד לקבלת האישור להקצאת מאבטחים נוספים פועלת העירייה כדלקמן: רכב הסיור העירוני שהוקצה לסיור בכל גני הילדים בעיר, הונחה להגביר את סיוריו ונוכחותו ברובע יזרעאל. בכל גני הילדים הכולל את השכונה, הותקנה מערכת מצוקה קווית (אמינה יותר מאלחוטית) המחוברת באון ליין למוקד העירוני. העירייה נמצאת בתהליך מתקדם בהכנה להתקנת מערכת אינטרקום פנימית בכל גן, לרבות גני הילדים ברובע, הכוללת מצלמה ומסך בו יהיה ניתן לצפות מתוך הגן בכל המתקרב לגן. במקביל, מונחה השיטור העירוני, במיוחד במשמרת הבוקר, להגביר את סיוריו ופעילותו ברובע יזרעאל״, לשון התגובה.