ראש המועצה האזורית הגליל-התחתון לשעבר בני גורפינקל: "חוגג 82 וממשיך בעשייה"

"כל חיי חלמתי, חשבתי ונשמתי גליל-התחתון וכך עד יומי האחרון. אמשיך לפעול למען הציבור, למען טובת המועצה ואזרחיה אותם אני אוהב יותר מכל", אומר גורפינקל

בני גורפינקל ממושב שרונה, מי שכיהן במשך 26 שנים כראש המועצה האזורית הגליל-התחתון חגג לאחרונה יום הולדת 82  בסימן "עשייה ללא הפסקה".
במקביל לכהונתו כראש מועצה גורפינקל שימש בהתנדבות במשך עשרות בשנים כיו"ר עמותת ידידי ביה"ח פדה פוריה וזכור כמי שבזכותו ניצל בית החולים מאיומי סגירה והפסקת פעילות. בית החולים פדה פוריה מעניק כיום שירות רפואי לגזרה הכוללת 200,000 תושבים מרחבי הגליל – כולל ברית ידידות ושת"פ שנרקמה בין ביה"ח פוריה לבין ביה"ח בעיר דואיסבורג שבגרמניה. גורפינקל היה גם היוזם של ברית ערים תאומות עם מחוז האנובר שבגרמניה. מהלך זה פרי יוזמתו של גורפינקל, היווה בשנות השמונים מפץ מדיני, במישור המוניציפאלי, ביחסים בין ישראל לבין גרמניה ומודל ייחודי של קשרים – בעיקר נוכח היחסים המדיניים הקרירים בין המדינות בעת ההיא.

"הבולדוזר של הגליל"

במסגרת תפקידו כראש מועצה גליל תחתון, שכללה בתחום שיפוטה 13 ישובים בלבד ובהם רק כ- 2000 נפשות, יזם גורפינקל תכנית פיתוח ל- 5 שנים שעיקרה הקמת 4 ישובים חדשים במטרה להגדיל את מספר התושבים ולהרחיב את הגליל התחתון. ואכן, התכנית התממשה וגורפינקל הצליח להרחיב את מספר הישובים בתחום המועצה ולהגדיל את מספר התושבים בה. כיום מונה המועצה 12,000 תושבים. פעולה זו הצריכה קידום בניית מבני ציבור רבים ומגוונים בישובים בתחום המועצה – כולל הקמה של תריסר בתי כנסת, בריכות שחייה, אולמות תרבות, מועדוני פנאי ונוער, מזכירויות יישובים, אצטדיונים ומגרשי ספורט, מעונות יום שנוהלו בידי המועצה, מועדוני וותיקים, מרפאות, בתי ספר ועוד. במקביל גורפינקל ייסד והקים את בית גיל הגליל שהיווה בית חם ומודל לחיקוי בתחום תרבות ופנאי לתושבים הוותיקים.


"ההצלחה הזו איננה מובנת מאליה, אך במקביל איננה שלמה. אני מתחייב להמשיך ללחוץ ולפעול עד להסדרה מלאה של כביש הגישה למושב שדמות דבורה וצומת כפר קמא"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


גורפינקל היה מוכר גם בהערכה הרבה לה זכה בצמרת השלטון לאורך שנים רבות – ובייחוד מצדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין – שהיה גם תלמידו של אביו בבית הספר החקלאי "כדורי".

 

בפעילותו הברוכה של גורפינקל לאורך עשורים ניתנת הערכה רבה והוקרה על חלקו בהקמת אתר הנצחה ומוזיאון לחטיבת גולני. באתר זה מונצחים כל חללי גולני שנפלו ממלחמת השחרור ועד לעת הנוכחית. גורפינקל גם הוביל את הקמת פרוייקט כפר "נהר הירדן", כפר אליו מגיעים ילדים חולים במחלות חשוכות מרפא מכל המגזרים בארץ ובעולם וממוצב כיום כמרכז מקצועי עם שם עולמי. בין פעילותו הרבה גם נושא המוסיקה במסגרתו הוא פעל להטמעת המוסיקה והקים מדור ללימודי מוסיקה – תוך גיוס תרומות נרחב והקמה של חבורת הזמר של הגליל התחתון. לאחרונה עלה גורפינקל שוב לכותרות באזור, בגלל המאבק העיקש שניהל באופן אישי וישיר מול חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה לטובת שדרוג מידי של תשתיות הכבישים וסלילה מחדש – כולל הרחבת נתיבים ועיבוי שוליים לכביש הדמים הממשיך מציר65 בכפר תבור ועד לשער הכניסה של המושב בו הוא מתגורר – מושב שרונה.
גורפינקל, בשונה מגורמים רבים, חלקם צעירים ובעלי תפקידים בכירים, הצליח כמו שהוא יודע הכי טוב, כבולדוזר של הגליל, לקדם את החידוש והסלילה המחודשת של כביש הגישה למושב שרונה. "ההצלחה הזו איננה מובנת מאליה, אך במקביל איננה שלמה. אני מתחייב להמשיך ללחוץ ולפעול עד להסדרה מלאה של כביש הגישה למושב שדמות דבורה וצומת כפר קמא. כל חיי חלמתי, חשבתי ונשמתי גליל-התחתון וכך עד יומי האחרון. אמשיך לפעול למען הציבור, למען טובת המועצה ואזרחיה אותם אני אוהב יותר מכל”.

תעודת ההוקרה שקיבל גורפינקל על תרומתו לשדרוג הכניסה לשרונה
תעודת ההוקרה שקיבל גורפינקל על תרומתו לשדרוג הכניסה לשרונה