קבוצת אורט אורן מעפולה זכתה בגביע הקבוצה ההוגנת בטורניר מנהיגות קולעת

הגביע מוענק לקבוצה עם הרוח הספורטיבית הבולטת ביותר – ללא קשר לתוצאות המשחק

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מחזק את תחום החינוך הבלתי פורמאלי באמצעות קבוצות חוגי ספורט המעודדות מצוינות בעפולה ובגליל ובתוך כך, השבוע התקיים בהיכל הספורט של העיר טורניר של קבוצות המשתתפות בתוכנית מנהיגות קולעת, המופעלת על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועמותת שער שיוויון ומעודדת מצויינות במגרש ומחוצה לו.
בטורניר השתתפו קבוצת אורט אורן מעפולה, קבוצת יערת העמק ממגדל העמק, קבוצת כפר הילדים מכרמיאל וקבוצת אורט אפק מקריית ביאליק. קבוצת ׳מנהיגות קולעת׳ אורט אורן מעפולה זכתה בגביע הקבוצה ההוגנת, גביע המוענק לקבוצה עם הרוח הספורטיבית הבולטת ביותר ללא קשר לתוצאות המשחק.
הטורניר נערך בשיתוף עיריית עפולה ובהשתתפות סגן וממלא מקום ראש עיר עפולה, חביב פרץ ומנהל מחלקת הספורט, שלומי אלבז ושחקני קבוצת ׳הפועל עפולה׳ בכדורסל, קרון דשילדס, מייקל הוליפילד, עידו אביטן ורועי נציה שנתנו השארה לנערים וכמובן השתתפו בתחנות הפעילות בטורניר ביחד עם הנערים. חביב פרץ, שבעצמו היה שחקן כדורסל סיפר כי ״בתור ילד קיבלתי המון ערכים ומשמעת מאימוני הכדורסל ועד היום אני מגיע לאולם כדי להתרענן מהעשייה הרבה בעירייה".
מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אילן שוחט: ״במטרה לייצר שוויון הזדמנויות ולאפשר לכל ילד או ילדה בפריפריה החברתית או הגיאוגרפית ליהנות מחוגים המשרד מעניק לכ- 2,500 ילדים וילדות חוגי ספורט ללא עלות. מעבר לכך שמדובר על חיסכון של אלפי שקלים להורים, החוגים מעודדים מצוינות ומעניקים מסגרת וסיוע לימודי לאחר שעות בית הספר. במסגרת התוכנית ניתנות לכ- 150 קבוצות ספורט של ילדות וילדים שעות סיוע לימודי והכנה למבחנים, כשהשעות השבועיות ניתנות במבנה של קבוצת הספורט באופן שתורם לתלמידים לחזק את יכולותיהם הלימודיות ומקנה להם ערכים של מצוינות על המגרש וגם מחוצה לו״.
חוגי הספורט של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת שער שוויון ניתנים ללא עלות ומשלבים סיוע לימודי במטרה לחזק את המצוינות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי בפריפריה, הגיאוגרפית והחברתית. חוגי הספורט ניתנים בהיקף של כ- 5 מיליון ש״ח וגם מעניקים חיסכון של אלפי שקלים להורים ומעודדים במסגרת התוכנית, כ-150 קבוצות ילדים וילדות מעשרות רשויות בנגב ובגליל מקבלים כ-6 שעות שבועיות הכוללות שעות אימון על המגרש ושעות סיוע בשיעורי בית, הכנה למבחנים ופעילויות העשרה לאחר שעות בית הספר תוך שמירה על מבנה של קבוצות הספורט.
מנכ״ל שער שוויון, לירן ג׳רסי, הוסיף: ״אנו רואים שילוב נערים ונערות בענף הכדורסל כמטרה לאומית וחברתית. אנו רואים את הכישרון ואת היכולות של הנערים והנערות וזו בהחלט רק ההתחלה בשבילן, את הפוטנציאל האדיר שלהם נוכל לראות בשנים הקרובות״.