צפירת הרגעה לטבע: "לא אעביר את השטחים של עמק השלום ליקנעם"

בשורה סביבתית: אחרי ביקור באזור המריבה, שרת הפנים איילת שקד החליטה שהבנייה לא תתרחב לכיוון עמק השלום

שרת הפנים איילת שקד, שביקרה אמש באזור מגידו, הודיעה היום כי לא תאפשר את התרחבותה של יקנעם לתוך אזור עמק השלום.
כזכור, בשנים האחרונות מתנהל מאבק סביבתי בין קברניטי העיר יקנעם למגידו ולארגונים ירוקים בסוגייה הנפיצה והמהותית.
בפוסט מפורט בפייסבוק כתבה השרה שקד: ״תושבי יוקנעם, תושבי מועצה אזורית מגידו ובכלל כל מי שאוהב לטייל באיזור עמק השלום. הפוסט הזה בשבילכם. כשרת פנים אני מקבלת לעיתים קרובות החלטות קשות. האוכלוסייה במדינת ישראל הולכת וגדלה (ברוך השם) ואיתה האתגר העצום של משבר הדיור הפוקד אותנו. אנחנו משקיעים מאמצים רבים על מנת להגדיל את היצע הדירות ולעיתים זה בא על חשבון שטחים פתוחים.
אנחנו מנסים לאורך כל הדרך לאזן בין האינטרס הלאומי לבנות לבין הצורך הלאומי לשמור על הסביבה שלנו.
בכל יום אני נאלצת להכריע כשהצרכים הללו מתנגשים.
אתמול סיירתי באזור יוקנעם ועמק השלום עם ראש עיריית יוקנעם, סימון אלפסי וראש מועצת מגידו, איציק חולבסקי כדי להבין לעומק בעיה שמונחת לפתחי ולהכריע גם בה. מצד אחד יוקנעם צריכה להתפתח ולתת מענה לקצב הגידול הטבעי שלה, ומצד שני קיימת חשיבות גדולה לשמור על שטחים חקלאיים ושמורות טבע נדירות ומונגשות לטובת הציבור הרחב ובעלי מוגבלויות. כשהגעתי לסיור קיבלו את פני תלמידי תיכון מהאזור שהפגינו וביקשו לא לבנות בעמק השלום. והאמת הם צודקים. יש אפשרויות אחרות. אז הנה צפירת הרגעה. אני לא אעביר את השטחים של עמק השלום ליקנעם. זה אזור יחודי ועלינו לשמר עליו. יש אפשרויות אחרות ונעבוד עליהן בזמן הקרוב, כאלה שיאפשרו גם ליוקנעם לגדול וגם לא להרוס פנינת טבע יפיפייה כמו זו. לכל מי שהשתתף במאבק על עמק השלום, אני מחזקת את ידיכם, חשוב שאדם יפגין ויביע את דעתו בנושאים הקרובים לליבו. זה ריגש אותי לראות כמה אכפת לכל כך הרבה אנשים מהארץ היפה שלנו וכמה כולם רוצים לשמור עליה״.
כאמור השרה סיירה אמש באזורים של עמק השלום ואליקים – עין העמק שהיו מצויים בלב ליבו של המאבק
שקד שמעה אף תושבים מיקנעם עלית ומישובי המועצה והמושבים ביניהם גם ילדים וצעירים שאף הם הביעו בפניה את הרצון שלהם לשמור על הירוק והטבע.

מחאה כנגד מסירת עמק השלום ליוקנעם
מחאה כנגד מסירת עמק השלום ליוקנעם

במהלך המפגש אמר איציק חולבסקי, ראש המועצה מגידו כי הסביר לשרת הפנים שהשאלה היא לא לאן העיר צריכה להתפשט אלא האם היא צריכה לעשות כן כשהיא באופן מובהק ובוטה מאד לא מממשת את פוטנציאל הבינוי וההתחדשות העירונית בשטחה.
מהמועצה האזורית מגידו נמסר בתגובה: ״אנחנו מברכים את השרה על החלטתה החשובה בנוגע לעמק השלום, ומצפים שהיא וצוות המשרד ומנהל התכנון יבדקו ביסודיות את הפוטנציאל של יקנעם עלית לגדול בצורה משמעותית בתוך שטחה. אנו סומכים עליה שתקבל את ההחלטה הנכונה שלא תפגע ביישובי ותושבי המועצה האזורית מגידו״.