פסח 2022: הרמת כוסית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

בטקס מרגש לרגל חג הפסח ברכה מנכ"לית המכללה את העובדים, המרצים, חברי הדירקטוריון והסטודנטים "בבית כמו במכללה, ראשנו עסוק באופן תדיר בהתחדשות, במחשבות, רעיונות, שינויים, התחדשות. פסח הוא גם חג החירות, החירות לפרוץ גבולות, לנתק מוסרות, לצאת מהמקום הבטוח, להעז ולנצח"

בטקס מרגש שהתקיים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, בהשתתפות חברי הדירקטוריון , חברי הנהלה, ברכה מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל, את הצוות בברכה לבבית במיוחד בה שילבה את האני מאמין המקצועי אשר היא מובילה בשנה וחצי האחרונות.
מרב קידמה בברכה את חברי הדירקטוריון החדשים ובהם, חווה בכר, מנהלת המכללה בעבר, יו"ר הדירקטוריון בעבר וכן מנכ"לית עיריית נוף הגליל עד לפרישתה לגמלאות וכן את שמוליק בלומנפלד , מנכ"ל ובעל חברת " בונסאי נגרות אדריכלית".
בברכתה אמרה מרב: "לחג הפסח שמות רבים שמאפשרים לכולנו, בכל פעם מחדש, להתחבר לשם אחר, למסר אחר או לכולם יחד. המהות העיקרית של חג הפסח היא המילה 'והגדת'. ההיגד, השיח, הדיבור, הוא למעשה מהות החג. העברת הסיפור היהודי מדור לדור. 'והגדת לבניך' הוא מסר הטבוע בנרטיב היהודי, לא רק בסיפור יציאת מצרים, אלא בכל ארועי עם ישראל לאורך הדורות. וכך, נקשרים יחד חג הפסח, יום השואה, יום הזכרון ויום העצמאות. חג הפסח נקרא גם חג החירות, חג האביב, חג המצות וחג הגאולה, נדמה כי בכל אחד מהשמות הללו צפונה משמעות ייחודית. במשך ימים, והמחמירים יגידו שבועות, אנו עמלים במרדף בלתי פוסק אחר כל גרגר אבק, כל בדל חמץ, נאבקים בו עד חורמה כדי שבל יראה ובל ימצא. בואו נעצור לרגע ונתהה, האם אנו הדואגים ופועלים כל כך לבער את החמץ הפיזי, ביערנו כבר את החמץ שבלב? האם מחלנו, ויתרנו, התפשרנו, מירקנו את החמץ שבפנים? אז חברים, זה הזמן. זה הזמן לעשות גם את הניקיון הפנימי, לא לקמץ בחיוכים ולפזר טוב אמיתי. עם בא האביב אלינו, לחיינו הפרטיים ולחיי המכללה, אנו חשים בניחוח המיוחד, ניחוח ההתעוררות, ההתחדשות, השלת הישן מפני צמיחת החדש.
פסח הוא גם חג החירות, ומזמן לנו את החירות לפרוץ גבולות, לצאת מהמקום הבטוח, לחשוב מחוץ לקופסא, להעז ולהצליח במקומות חדשים.
אנחנו כאן במכללה, עסוקים באופן תדיר במחשבות וברעיונות איך להתחדש, מה לעשות אחרת ובמה להשתפר. כמכללה ששואפת לשנות מציאות, ומייעדת לעצמה להיות המקפצה עבור אוכלוסיית הצפון לעתיד מקצועי ואישי טוב יותר, "התחדשות" ו"חשיבה מחוץ לקופסא" הם מושגי מפתח.
שנת הלימודים הנוכחית נפתחה עם עליה במס' הסטודנטים, עם ריענון בצוות המרצים, עם יישום רפורמות של מה"ט ושל זרוע הכלכלה, ובעיקר עם יוזמות חדשות שלנו לטובת קידום הסטודנטים.
אני מזמינה אתכם חברי העמותה – אתם, שבאים עם ניסיון, ועם חשיבה אחרת ומגוונת, להיות שותפים ביוזמות ורעיונות לגיבוש כיווני התפתחות חדשים למכללה.
אני מבקשת לברך אתכם חברי העמותה וצוות המכללה, ואת בני ביתכם, שתמיד תהיו בני חורין – אדם בן חורין הוא גם אדם עם מעוף, עם יוזמה, עם חלומות, עם תקוות, עם שאיפות, עם אופק. מברכת את חברינו הנוצרים בברכת פסחא שמח ואת חברינו המוסלמים בברכת רמדאן כארים. מאחלת לכם שתרגישו שאתם תמיד באביב, ותחוו התחדשות מרעננת, פריחה ושגשוג. שנאמץ כולנו את מילות המשוררת לאה גולדברג: למדני אלוהיי ברך והתפלל על סוד עלה קמל, על נוגה פרי בשל… לבל יהא עליי יומי כתמול שלשום, לבל יהא עליי יומי הרגל."
אורי קדר, יו"ר הדירקטוריון ברך ואמר: " קבלו איחולים של שפע ושמחה, לכם יקיריי עובדי הוראה, מנהלה, ולכל בני המשפחה. המקום הזה הוא בית שני לכם ולעוסקים במלאכה למען קידום הישגים ולתפארת המכללה".
דיקנית הסטודנטים סיגל גופר ברכה את החברים והרחיבה על החזון להפוך למכללה המובילה בצפון. לאחר הברכות הרימו כולם כוסית לרגל החג.