פיל שקוף: מבני מתחם התחנה יאוחסנו עד לקבלת היתר

פרשת המהנדס ישראל קנטור הובילה לשינוי בתכנון ובמקום להתכונן לגזירת הסרט באירוע חגיגי נאלצים בעיריית עפולה ובחברה הכלכלית לתור אחר מקום אחסון למבנים היבילים הייחודים. תומר חדד, מנכ״ל החכ״ל: ״הגשנו את התוכניות ובמוקדם או במאוחר נחנוך את המתחם בדיוק כפי שתכננו״

בסוף חודש מרץ האחרון ״נחתו״ אחר כבוד במתחם התחנה ההולך ונשלם בעפולה 22 מבנים יבילים מרשימים שאמורים היו להוות את מוקדי המסחר במיזם התיירות המוביל של העיר.
גזירת הסרט הייתה אמורה להיערך בחודש ספטמבר הקרוב באירוע חגיגי, אך פרשת הפיטורים של מהנדס העיר ישראל קנטור טרפה את הקלפים, והובילה לעיכובים משמעותיים בפרוייקט. כחלק מההליך פועלים בימים אלה בעיריית עפולה למצוא פתרון אחסון ראוי עבור המבנים היבילים, זאת בעקבות – החלטת הוועדה המחוזית במשרד האוצר.

• תומר חדד, מנכ"ל החברה הכלכלית: "גם במתחם התחנה בירושלים נתקלו בחסמים כאלה ואחרים"

תומר חדד, מנכ״ל החברה הכלכלית אמר היום לעמקניוז: ״אנחנו משלימים בימים אלה את עבודות הפיתוח במתחם ובמקביל מחפשים אתר ראוי בו נוכל לאחסן את המבנים כראוי. גם במתחם התחנה בירושלים נתקלו בחסמים כאלה ואחרים כפי שאנו עוברים, אבל בסופו של תהליך הפרויקט הושלם בהצלחה. להערכתי תוך מספר חודשים נתגבר על המכשול הזה ונציב את המבנים היבילים מחדש במתחם, בדיוק על פי התוכניות. אנו פועלים כנדרש ועל פי חוק, הגשנו לועדה המחוזית המרחבית במשרד האוצר את התכניות הנדרשות במטרה להגדיר ולייצר את זכויות הבנייה במתחם, כולל תוכניות שימור למבנים ההיסטוריים והשצ״פים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"לעת עתה נחנוך את המתחם כפארק ציבורי". תומר חדד, מנכ"ל החברה הכלכלית
"לעת עתה נחנוך את המתחם כפארק ציבורי". תומר חדד, מנכ"ל החברה הכלכלית

לעת עתה נחנוך בקרוב את המתחם כפארק ציבורי, עד להשלמת התהליך, אבל חשוב לי להבהיר שמתחם התחנה, כפי שתוכנן, יושלם במוקדם או במאוחר. אני יכול לעדכן שבקרוב גם יגיע לעיר, היישר מסין, אוהל ייחודי שישמש להופעות במתחם ולפעילויות של מרכז צעירים ותנועת תרבות״.

• "טיפול כושל": בעירייה מאשימים את מהנדס העיר

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "בעקבות טיפולו הכושל של מהנדס העיר ודחיית המלצתו ע"י הוועדה המחוזית לקבלת היתר להפעלת מתחם "התחנה עפולה" לשימוש מסחרי, אנו נאלצים לפנות את המבנים היבילים עד לקבלת ההיתר מהוועדה המחוזית. בתקופת ההמתנה, יופעל האתר כאתר לבילוי פנאי, במגוון רחב של פעילויות תרבות לכל המשפחה לתושבי העיר והסביבה".

ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, ומהנדס העיר, ישראל קנטור, בימים יפים יותר
ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, ומהנדס העיר, ישראל קנטור, בימים יפים יותר