ערכיים: בנוף הגליל התלמידים מממנים את המסע לפולין בעבודות ניקיון בחופשה

מצויידים בכפפות וכלי עבודה, בני הנוער עובדים 5 שעות מדי יום בחופש הגדול

עיריית נוף הגליל מעסיקה בחופש הגדול כ – 40 בני נוער שעומדים לצאת בחודש אוקטובר הקרוב למסע לפולין ומעוניינים לעבוד בניקיון העיר על מנת לממן את עלויות המסע ובכך להקל על הוריהם.
בני הנוער עובדים 5 שעות מדי יום למשך שבועיים – עד חודש בחופש הגדול, כשהם מצוותים למנהלי הרובעים בעירייה ומצוידים בחולצות עבודה, כובע, כפפות וכלי עבודה.
בני הנוער מנקים את השטחים הפתוחים בשכונות העיר, בעיקר שטחים ציבוריים בסמוך לבנייני מגורים משותפים של קשישים וניצולי שואה. ייחודו של המיזם הוא ברצון של העירייה להעסיק את כל בני הנוער שיוצאים לפולין ובכך להקל על הוריהם בנטל הכלכלי, במסגרת פרויקט מאורן המלווה על ידי אנשי החינוך, חזות העיר והמנהל העירוני.
ראש העיר, רונן פלוטציין כי "עבודת ניקיון העיר מייצרת הזדמנות להפגיש את בני הנוער עם ערכי העבודה הפיזית שרחוקה מהקלדה במחשב ובניידים, לחנך שכל עבודה מכבדת את בעליה וכמובן לאפשר להם להרוויח כסף שיקל על הוריהם בהוצאות" מנהלת הפרויקט ראש מינהל העירוני לאה ספיר ציינה כי למרות שמדובר בעיקר בעבודות ניקיון העיר המטרה הינה חינוכית וערכית "העבודה עצמה מתבצעת בשני מחזורים, הראשון בחודש יולי והשני באוגוסט, בני הנוער מועסקים למשך שבועיים – חודש לבחירתם, חמש שעות בכל יום ומשתכרים בתעריף שכר הנוער הקבוע בחוק.
ומה אומרים העובדים הצעירים? מישל קליאייב, תלמיד יא': "אנחנו נהנים מהעבודה ושמחים לעזור להורים לממן את המסע לפולין, זה נותן תחושה טובה וחוץ מזה כמה אפשר לישון ולא לעשות כלום״.