עצוב: "מגנום" האלפקה האהוב בפארק בעפולה נפטר מחיידק

בשבוע שעבר האלפקה מגנום נזקק לטיפול שאותו מיהרו להעניק לו במסירות צוות הפארק בראשות גולן וקנין והווטרינר שמטפל בחיות. החשד: האלפקה נפטר ביום ראשון לאחר שעל פי החשד לקה בחיידק בעקבות האכלת חיות בירקות על ידי המבקרים, למרות שילוט בולט שאוסר על כך. עתה פועלים בפארק להבאה של אלפקה זכר נוסף לפארק

הגן חי בפארק העירוני בעפולה הפך במרוצת השנים האחרונות למוקד בילוי ומשיכה עבור תושבי עפולה, העמקים והצפון, בין היתר בשל המגוון הנרחב של החיות והטיפול המסור להן הן זוכות מהמנהל גולן וקנין וצוות העובדים.
במסגרת הטיפול המסור מקפידים בפארק להאכיל את החיות בתזונה מזינה המותאמת לכל חיה, ובמקביל הוצב שילוט בולט ברחבי הגן חי האוסר על האכלת החיות במזון כזה או אחר שלא מותאם לצרכיהם. אולם לא פעם הורים וילדים מתעלמים מאיסור זה. בעקבות זאת חושדים בפארק כי האלפקה הזכר ״מגנום״, שמהווה אטרקציה בגן חי, לקה ביום שלישי שעבר בחיידק שהוביל על פי החשד ביום ראשון למותו למותו. ההנחה והאבחנה הזו היא בעקבות טיפול אישי שקיבל האלפקה מהווטרינר שמטפל לאורך כל השנה בחיות בגן חי ומעניק להן טיפול צמוד.


החשד כי הגורם למחלתו של האלפקה "מגנום" הוא ירקות שמבקרים בגן החי נתנו לחיה למרות האיסור המוחלט שמצוין בשילוט ברחבי הגן. גולן ועקנין: "כבר בימים קרובים נפעל לאתר זכר אלפקה נוסף במטרהה להביאו לפארק. מכאן אני פונה למבקרים שלא להאכיל את החיות מכיוון שזה עלול לפגוע בהן קשות."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הבחנו שמגנום לא חש בטוב ביום שלישי שעבר״, אמר וקנין השבוע, ״מזג האוויר השרבי רק החמיר את מצבו והווטרינר החל בטיפול רפואי שכלל אינפוזיה ואנטיביוטיקה, ואנחנו המשכנו בימים שאחרי במתן הטיפול. אחד החשדות שהעלה הווטרינר היא שמגנום לקה בחיידק בעקבות האכלה של ירקות ומזון אחר על ידי מבקרים.
ביום ראשון הוא כבר נפטר לצערנו, אחרי שנה וחצי שהיה אצלנו. כבר בימים קרובים נפעל לאתר זכר אלפקה נוסף במטרה להביאו לפארק. מכאן אני פונה למבקרים שלא להאכיל את החיות מכיוון שזה עלול לפגוע בהן קשות. יש שילוט בוהק וברור שאוסר האכלה ואנחנו מוסיפים בימים אלה שילוט נוסף בכדי שהמבקרים יימנעו מלעשות זאת״, סיכם וקנין.
בתוך כך, בימים אלה נפתח שער נוסף לכניסת מבקרים בפארק, בסמוך לגן חי.