עפולה: מבידוד לקבלת שבת משותפת

עיריית עפולה בשיתוף משרד הרווחה הזמינו עשרות ניצולי שואה שהיו מבודדים תקופה ארוכה לקבלת שבת חגיגית משותפת. צילום: דוברות עיריית עפולה

עשרות ניצולי שואה לבושים לכבוד השבת, הגיעו לאחרונה למפגש חברתי כדי להפיג את הבדידות אותה חוו בגל הראשון של משבר הקורונה. כידוע, התפשטות הנגיף והסכנה הבריאותית שהביא עימו, פגעו ביחסים החברתיים. המרחבים הציבוריים נסגרו והדרישה לריחוק חברתי העמיקו את הרגשת הבדידות. יותר מכולם נפגעה הקבוצה של הגיל השלישי ומעבר למשבר הבריאותי נוצר גם משבר חברתי והחמיר את מצבם של קבוצת הקשישים שבאחת נאלצו להפסיק את ארוחות השבת והיו ספונים בביתם, לבדם, ללא חברה.
במסגרת המיזם המשותף של משרד הרווחה ועיריית עפולה נאספו את המשתתפים מבתיהם באמצעות הסעות מאורגנות למפגש חברתי שכלל שירי שבת, ארוחת ערב חגיגית, תכנית אמנותית והכל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. את הפרויקט יזמו מחלקת הרווחה ומחלקת הקליטה של הרשות ואותו הובילו מנכ"ל עמותת "דור לדור" יאיר כתר, רכזת הפרויקטים תמי מרדכי והגרונטולוגית והפיזיותרפיסטית אתי רם.
אביבה מתנדבת פעילה במסגרת קבוצת "קפה אירופה" וניצולת שואה ציינה: "האירוע חימם לבבות וקירב אנשים. את פנינו הקדימו שולחנות אשר השרו אווירה של שבת ועם המוסיקה הנפלאה הקצב עלה והרקדנים שבינינו יצאו במחול מה שיצר גיבוש חברתי". בעמותת 'דור לדור' ציינו כי בהמשך מתוכננים מפגשים דומים נוספים לקהל ניצולי השואה אליהם מוזמן הציבור.

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|