עפולה: למרות השיפור ביכולת, צפו לשינויים בינואר  

שלומי אלבז בטור אישי ל'עמקניוז': "לניסן יחזקאל אומנם לקח זמן, אבל עושה רושם כי הוא הצליח לגבש הרכב קבוע. אוהדי הקבוצה חייבים להיות סבלנים. אין לי ספק שבחלון ההעברות של ינואר ייערכו שינויים בקבוצה. ומה עם הדרבי? יחזקאל חייב ניצחון במשחק שבו יחס הכוחות ברורים לטובת העפולאים"

 

 

אמנם זה הגיע רק לאחר שמונה מחזורים אבל עכשיו אפשר לומר באופן רשמי – הפועל עפולה מתחברת ורוחות של שינוי מנשבות בקבוצה מבירת העמק בשלושת המשחקים האחרונים. לניסן יחזקאל אומנם לקח זמן אבל עושה רושם כי הוא הצליח לגבש הרכב קבוע כשבמוקד השינוי בחזרתו

שלומי אלבז - בטור אישי
שלומי אלבז – בטור אישי

של שלומי חנוכה לחוליית הקישור. אבל זה לא הכל. להנהלת הקבוצה מגיעה מילה טובה על צירופו של עידן ויצמן – החתמה שהוסיפה לא מעט שקט לחוליית ההגנה שלפחות עד עכשיו מסתמנת כאחת החזקות והמנוסות בליגה וכזו שעוד תביא נקודות לעפולה.

אוהדי הקבוצה חייבים להיות סבלנים. כמידי שנה גם הפעם  המאבק על הכרטיס לליגת העל יהיה עד למחזור האחרון של הליגה, עד לשריקת הסיום של המשחק האחרון וסבלנות היא שם המשחק.

מפתיחת העונה אני מתרשם כי אנו הולכים לקראת עונה שבה 5 – 6 קבוצות ייאבקו על שני הכרטיסים לליגת העל עד לישורת האחרונה. כמו תמיד, הליגה הלאומית גם השנה הינה  ליגה שוויונית והשנה עושה רושם כי אף יותר מבעבר, ולאו דווקא בשל חוזקת הקבוצות, ההפך הוא הנכון.

אני סבור כי לא מעט סיבות לאופטימיות יש לאוהדי הקבוצה לקראת ההמשך: ראשית, עפולה כבר חוותה את המשבר שכל קבוצה אמורה לחוות במהלך עונה וחלפה על פניו בצורה סבירה בהחלט. כמובן שאין בטוחה כי המשבר הבא לא יגיע, אך את זה של תחילת העונה הקבוצה עברה  כשאף קבוצה לא פתחה פער משמעותי בצמרת.


לא מעט ביקורות נכתבו אודות התנהלותו של ניסן יחזקאל.  אסור לנו לשכוח – ליחזקאל יש ניסיון עתיר בליגה זו, הוא העלה את ראשל"צ והפועל פ"ת גם שהיה נראה כי הסיכוי לעשות זאת כמעט ולא קיים.
הניסיון שלו הינו יתרון גדול לקבוצה מבירת העמק וזו הסיבה שבהנהלת הקבוצה מעניקים לו את התנאים הטובים ביותר להצליח ולא מעט שקט גם בימי משבר.


אין לי ספק שבחלון ההעברות של ינואר ייערכו שינויים בקבוצה. בקבוצה מבינים שעם כל הכבוד לכישרון והמאמץ האדיר שמשקיע מתיאס מרטין בכל משחק, אבל דרוש סקורר שינפק מספרים. גם דיוייד גומז המאכזב עד כה עשוי להיחתך בינואר והמהלך כמובן לא אמור להפתיע איש.

לסיום טיפ קטן ליחזקאל – אל תחשוש לתת דקות משחק רבות יותר לעמית מזרחי. הילד ענק. בשנים האחרונות הדרבי מול נצרת עלית הפך לחביב על העפולאים, יחסי הכוחות ברורים גם הפעם ועל מנת שיהיה ניתן לשים באופן סופי את משבר פתיחת העונה מאחור, יחזקאל חייב ניצחון במשחק שבו יחס הכוחות ברורים לטובת העפולאים.