עפולה: לא אספת את צואת הכלב שלך? שלם קנס של 730 שקלים

"כלב שעושה את צרכיו במקומות ציבוריים גורם למפגע בריאותי וסביבתי חמור ומהווה מטרד לכל תושבי העיר", אומרים בעירייה ובמקביל מתכוונים להגביר את האכיפה בנושא. : דימטרי סי, פריאימג'ס

בעיריית עפולה מתכוונים להגביר את האכיפה בגין אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם, למרות שברחבי העיר מוצבים אשפתונים ושקיות לאיסוף גללי צואת הכלבים.
בעייריה מציינים כי למרות האיסור מתעלמים חלק מבעלי  הכלבים מההוראה לאסוף את צואת הכלבים ולזרוק לאשפתונים ועל ידי כך מסכנים את חיי תושבי העיר, בדגש על ילדי העיר.
מעבר לאי הנעימות הכרוכה בדריכה על צואת כלבים, הריח רע, הלכלוך והמפגע אסתטי, צואה שאינה מפונה עלולה להדביק בגורמי מחלה ילדים המשחקים במדשאות, בארגזי החול וכו' ולגרום להם לסיבוכים במערכות פנימיות, פגיעה בדרכי הנשימה, בעיניים ועוד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש לציין כי לצד אי איסוף צואת הכלבים תושבים רבים בעיר משחררים את כלביהם ללא רצועות ברחבי העיר ורבים מהם מהווים סכנה לתושבי העיר.
מהפיקוח העירוני והשירות הווטרינרי בעיריית עפולה נמסר השבוע: "בימים אלו, העירייה תגביר את האכיפה בנושא כלבים משוטטים ובנושא איסוף צואת כלבים על ידי בעלי הכלבים. כלב שעושה את צרכיו במקומות ציבוריים גורם למפגע בריאותי וסביבתי חמור ומהווה מטרד לכל תושבי העיר. תושבי עפולה, נקראים להירתם ולסייע בשמירה על ניקיון העיר, לא לשחרר את הכלבים ללא רצועה ולהשליך את הגללים לפחים. הקנס שמוטל על בעל כלב שמשחרר את כלבו או שעושה את צרכיו בניגוד לחוק הוא 730 ₪".