עפולה: "חושבים על ליגת העל,  אבל לא מדברים על זה"

הקבוצה של לחמן מגיעה לישורת האחרונה של העונה כשהיא בכושר נפלא, והפער מהמקום השני שמוביל לליגת העל עומד על 4 נקודות בלבד. עם זאת, עפולה עדיין לא הבטיחה לעצמה מקום בפלייאוף העליון, ולכן בהנהלה מעדיפים לשמור על פרופיל נמוך. גורם בקבוצה: "נראה לכם שלחמן יוותר על ההזדמנות לעלות לליגת העל?". שאוט ואוגו נתנו הצגה בניצחון מול קרית גת (5:2)

בהפועל עפולה מתמודדים בימים אלה עם תחושה די מוזרה. מצד אחד קשה להתנתק מהמחשבה שהקבוצה מרוחקת רק 4 נקודות מהמקום השני בטבלה (אשקלון) שמוביל בסיום העונה לליגת העל. מצד שני גם אסור לשכוח שהקבוצה טרם הבטיחה לעצמה את המקום בפלייאוף העליון. ואם בשלושת המחזורים הקרובים-שבהם תפגוש שלוש יריבות שנאבקות מולה על מקום בפלייאוף העליון (ראשון לציון, הפועל קטמון והפועל פ"ת) לא תעשה את המוטל עליה-היא עוד עלולה למצוא את עצמה בפלייאוף התחתון.

• נראה כי בהנהלת עפולה הפנימו לקחים

עובדתית, עפולה לא הפסידה בשבעת המחזורים האחרונים (4 ניצחונות, ו-3 תיקו), והיא מגיעה לישורת האחרונה של העונה עם מומנטום אדיר. מסיבה זו כנראה יש מי שמפנטזים בשקט על העפלה היסטורית לליגת העל. אלא שאחרי מה שקרה בפתיחת העונה, נראה כי בהנהלת עפולה הפנימו לקחים, וכי מי שנכווה ברותחין, נזהר בצוננין.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"עדיין לא הבטחנו לעצמנו את המקום בפלייאוף העליון ואנחנו לא רוצים לדבר בכלל על ליגת העל", זאת המנטרה שחוזרת על עצמה אצל כל חברי ההנהלה. אבל בשיחות סגורות היו כאלה שדיברו קצת אחרת. "נראה לכם שמאמן בסדר גודל של אייל לחמן יוותר על ההזדמנות לעלות לליגת העל?", אמר גורם בקבוצה בכנות, "אף אחד לא רוצה לדבר על עלייה בגלוי, כי לא רוצים לייצר לחץ, אבל המחשבה הזו בהחלט עוברת בראש".

 • ההצגה של צ'וקומה ושאוט

עד לדקה ה-43 של המשחק מול קרית גת ראשי המועדון היו בלחץ מטורף. הם ראו את הקבוצה שלהם בפיגור 1:0 מול נועלת הטבלה, צעקו על השופט בלי הפסקה ונעו מצד לצד באי נחת. ואז, רגע לפני הירידה להפסקה, יובל שאוט כבש את השוויון (בישול נהדר של ספואן), שהוריד במעט את רף הלחץ, אבל רק במעט.

בירידה להפסקה היו"ר דני אסולין זרק עקיצה מחויכת לעבר המאמן אייל לחמן: "אוי ואבוי אם לא ננצח". וזה הגיב בתנועה מרגיעה עם מסר מלא בביטחון ש"הכל יהיה בסדר. אתה תראה מה הולך להיות בחצי השני". ואכן, ההמשך היה בסדר גמור, שלא לומר חלומי. עפולה סיפקה מחצית שנייה סופר מהנה, עם תצוגת תכלית שכללה מהלכים התקפיים שבדרך כלל רואים רק באימונים, וניצחה בסיום 5:2. אוגו צ'וקומה סיפק שלושער לפנתיאון, ויובל שאוט, שנמצא בכושר שיא, השלים צמד נפלא.