עפולה: חברי קבוצת הצעידה "בשביל אגם" ברכס האנפורנה בנפאל

הקבוצה, שמנציחה את אגם לוי ז״ל, נכדתו של מייסד הקבוצה אילן מאייר, שנספתה בנחל צפית, טיפסו לגובה של 4120 מטרים. צילום: אלבום פרטי

"בשביל אגם" היא קבוצת צעידה מעפולה, שמנציחה את אגם לוי ז״ל, נכדתו של מייסד הקבוצה אילן מאייר, שנספתה בנחל צפית יחד עם חבריה בשנת 2018.
קבוצת הצעידה, בשמה הקודם "השביליסטים" הוקמה לפני 10 שנים. לאחר אסון נחל צפית, שונה שם הקבוצה ל״בשביל אגם".
הקבוצה מונה כ-40 חברות וחברים, מכל רחבי הארץ, שנפגשים עם שחר, כל יום שלישי בשבוע, צועדים ב״שביל ישראל״ ותרים את הארץ לאורכה ולרוחבה.
לרגל יום הולדת 80 של חברם אילן מאייר, החליטו 9 חברים וחברות, מתוך קבוצת "בשביל אגם" לצאת, בחודש ספטמבר 2022, לטרק "ABC", ברכס ה"אנפורנה" שבהרי ההימליה בנפאל.
חלק מחברי הקבוצה היו בעבר בטרק בנפאל ונוצר שוב קשר עם המדריך הנפאלי, שליווה אותם בפעמים הקודמות והחל שלב התכנון, שארך כמה חודשים, עד שהתגבשה תוכנית מוסכמת על כל חברי הקבוצה והם יצאו לדרך. המשפחות של חברי הקבוצה פירגנו, למרות הדאגה נוכח העובדה כי חבריה כבר מעל גיל 60, 70 ואפילו 80.
המסע החל בטיסה לקטמנדו, בירת נפאל, דרך דובאי, טיסת פנים לפוקרה, עיר היציאה לטרקים ומשם עלייה להר ההימליה בג'יפים, לתחילת הטרק שמטרתו הסופית הייתה הגעה לרכס ה"אנפורנה" בגובה 4,120 מטר.
הקבוצה התמודדה, בכבוד ראוי להערצה, עם כל אתגרי המסע שכללו עליה וירידה באלפי מדרגות, חציית נהר ה"מודי" השוצף, טיפוס לפסגות וירידה לגאיות.
החברים שהשתתפו בטרק: אילן מאייר, יואל שדו, מזל יהואש, יוסי בטמן, רידא אגבריה, יהודה וזאן, משה כברה, שולה ברפמן ואיציק שמחוני, כולם תושבי עפולה והאזור.
חוויות הטרק בנפאל היו מאוד עוצמתיות, מסעירות והשאירו חותם על כל המשתתפים, במשך תקופה ארוכה, הנופים שליוו את המסע היו עוצרי נשימה ביופיים, כל מבט היה שווה גלויה.
ביום האחרון של העלייה להר, אחרי שעות רבות של טיפוס, באוויר דליל, המקשה על הנשימה, הגיעו חברי הקבוצה לשיא, גובה 4,120! ההתרגשות הייתה עצומה, העייפות נעלמה כלא הייתה והתמונות מדברות בעד עצמן.
משפחתה של אגם הגיבה בהתרגשות, כששמעה על ההחלטה לצאת למסע לנפאל ולהנציח את שמה של אגם בתם בטרק בנפאל, כולל בהצבת תמונה לזכרה בבית חב"ד בקטמנדו.

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|