עפולה: זוכרים את הנופלים במלחמת יום כיפור

לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים קיימה הנהלת עיריית עפולה מפגש מיוחד לזכר נופלי מלחמת יום הכיפורים בו הקריאו המנהלים את סיפורם של הנופלים ושמע את עדותו של האח השכול דוד פרץ שאיבד את אחיו אברהם ז"ל במלחמה ההיא.

דודו פרץ ("פלאפל גולני"),אח שכול, מספר על אחיו אברהם פרץ ז"ל

ביום כיפור הקרוב תציין מדינת ישראל 50 שנים למלחמת יום כיפור, בה נפלו 2,656 חיילים ואלפים רבים נפצעו בגופם ובנפשם. בין הנופלים גם 7 בני העיר עפולה: רב"ט אשר אסולין, סמ"ר גיל כהן, סמ"ר דב הירש, סמל פישל-זאב שטיינבוק, רב"ט רענן ולד, רב"ט יעקב ברונזברג וסמל אברהם פרץ זיכרם לברכה. על מנת להוקיר את הנופלים ולהעלות על נס את גבורתם, קיימה השבוע הנהלת עיריית עפולה ישיבה מיוחדת לזכרם. במהלך הישיבה, המנהלים הקריאו את סיפור חייהם של הנופלים בני עפולה, בליווי סרטונים ותמונות מהמלחמה.

ישיבה מיוחדת של הנהלת עפולה מיוחדת
ישיבה מיוחדת של הנהלת עפולה לזכרם של נופלי מלחמת יום כיפור תושבי העיר

אורח מיוחד שהגיע לישיבה הוא דוד פרץ מ"פלאפל גולני", אחיו השכול של אברהם פרץ ז"ל, בן העיר שנפל במלחמה הקשה. פלאפל גולני, מוסד וסמל בעיר עפולה, קרוי כך על שמה של החטיבה שבה שירת ונפל האח אברהם ז"ל. פרץ ריגש את הנוכחים כשסיפר את סיפור גבורתו של אחיו במלחמה ונסיבות נפילתו בקרב ההרואי על החרמון.
ראש העיר, אבי אלקבץ, אמר לאחר המפגש המרגש: "העיר עפולה זוכרת את כל בניה ובנותיה שנפלו במלחמות ישראל ובהם גם את נופלי מלחמת יום הכיפורים, לפני 50 שנה. אנו מקפידים ללמד את הדור הצעיר אודות גבורתם וסיפור חייהם של הנופלים, המהווים לכולנו מגדלור ערכי ומוסרי של שליחות, אהבת האדם ואהבת הארץ".

מבקר העירייה בני אליהו מקריא את סיפורו של הנופל אשר אסולין זל
מבקר העירייה בני אליהו מקריא את סיפורו של הנופל אשר אסולין ז"ל