עפולה: הרבה יותר אור ברחובות- הרבה פחות כסף

בעקבות הצלחת השלב הראשון שכלל הצבת כ – 300 פנסי לד במקומות שונים בעיר כפיילוט, ולאור תוצאותיו שהיו הרבה מעבר למצופה, תאורה חזקה יותר ב- 25% וירידה בכ- 45% בעלות צריכת החשמל, יצא לדרך שלב ב' בפרוייקט במסגרתו יוחלפו כל תאורת הרחוב בעיר בעלות של כ- 15 מיליון ש"ח

מינהל תפעול בעיריית עפולה מנסה בשנים האחרונות בכל דרך אפשרית להפוך את תפקודו לחכם יותר, יעיל ואיכותי יותר למען תושבי העיר עפולה. במסגרת הפעילות הזו, החל המינהל בראשות יעיש סויסה במבצע להחלפת כל תאורת הרחוב בעיר לפנסי לד עוצמתיים הרבה יותר וחסכוניים הרבה יותר כשהפנים הן לחדשנות יעילות ושמירה על איכות הסביבה.
יעיש סוויסה, סמנכ"ל תפעול בעירייה מסביר שהפרויקט הזה קשור גם לחדשנות מצד אחד אבל גם ובעיקר לקיימות (איכות הסביבה). הפרויקט שנחשב לאחד מפרויקטי הדגל של המינהל מדבר על החלפת כל גופי התאורה העירוניים מהגופים הקיימים לתאורת לדים. בשלב הראשון הוצבו כ – 300 פנסי לד במקומות שונים ברחבי העיר כפיילוט לקראת החלפת כלל הפנסים בעיר. התוצאות של הפיילוט היו הרבה מעבר למצופה כשהתושבים באותם רחובות קיבלו תאורת רחוב חזקה הרבה יותר בסדר גודל של 25 אחוז יותר אור ועלות חשמל באותם פנסים הראתה ירידה של כ – 45 אחוז לעומת הפנסים האחרים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הצלחת הפיילוט הובילה לשלב ב' והוא החלפת כל תאורת הרחוב בעיר, סדר גודל של כ 7000 עמודי תאורה. עלות הפרויקט היא 15 מיליון שקלים וחברת אלמור זכתה במכרז ועברה את אישור משרד הפנים. המימון לפרויקט הגדול הזה הוא משני מקורות עיקריים. הראשון: משרדי הממשלה בהיקף של כ – 5 מיליון שקלים והשני היא העירייה שתשלם לקבלן מכספי החיסכון בחשמל. העבודות כאמור יחלו בהחלפת עמודי התאורה שאמורה להסתיים במהלך שנת 2018 ובהמשך גם מגרשי הספורט והגינות הציבוריות יעברו שדרוג דומה.
סויסה: "הפנסים יופעלו ע"י מרכז שליטה עירוני. על גוף תאורה יש אנטנה, וכל עמוד כזה יוכל לתת אפשרות של אינטרנט אלחוטי. אם עד היום השקענו 40 עד 50 אלף שקלים במצלמה אחת, היום בעלות של 5000 שקל אפשר יהיה להציב מצלמה שתוכל לשדר למוקד אלחוטית".

"בין השואה לשבת השחורה"

|

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|