עפולה: הספרייה של נעמונה

עיריית עפולה החליטה להנציח את החיילת נעמה בוני ז"ל שנפלה במלחמת "חרבות ברזל", בקריאת ספריה חדשה על שמה וכן בהפקת ספר ילדים שיחולק לילדי העיר ויעודד קריאת ספרים, אהבתה הגדולה של נעמה ז"ל. צילום: דוברות עיריית עפולה

ראש העיר אלקבץ עם יעל בוני אמה של נעמה בוני ז"ל ומנהלת בית הספר מירה תמם בחנוכת הספריה

עיריית עפולה ממשיכה במסע ההנצחה לבניה ובנותיה של העיר שנפלו במלחמת 'חרבות ברזל'. לאחר שהתקבלה החלטה לקרוא למועדון אגרוף חדש על שמו של אלכסנדר מאסליי ז"ל שנפל במלחמה, חנכה בשבוע שעבר העירייה ספריה חדשה בתוך בית הספר שהם שתישא את שמה של הנופלת הראשונה של העיר עפולה במלחמה נעמה בוני ז"ל.

סופרת הילדים שתכתוב את הספר לזכרה של נעמה בוני סיגל מגן
סופרת הילדים שתכתוב את הספר לזכרה של נעמה בוני, סיגל מגן

בוני ז"ל נרצחה בבוקרו של ה7.10 בעת שהייתה בעמדת השמירה בבסיס בו שירתה כמשק"ית ת"ש בגדוד 77 של חטיבה 7 של חיל השיריון. בפגישה שקיימה האם השכולה יעל עם ראש העיר אבי אלקבץ הוחלט לעשות זאת דרך הדבר שאהבה יותר מכל – מילים.

במהלך פעילות ילדים בספרייה ע"ש נעמה בוני ז"ל. צילום: דוברות עיריית עפולה
במהלך פעילות ילדים בספרייה ע"ש נעמה בוני ז"

ואכן, בימים האחרונים חנכה העירייה ספריה מלאה בספרים חדשים תחת השם נעמונה- שם החיבה של נעמה בפי בני משפחתה וחבריה. אמה של נעמה, יעל, אשת חינוך וותיקה המלמדת בבית הספר שוהם ביקשה להנציח את בתה במקום שיהיה פתוח לכל תלמידי שוהם ולהטמיע בהם את אהבת הספר ועידוד הקריאה, ממש כפי שהייתה נעמה.
בנוסף, גייס ראש העיר את סופרת הילדים סיגל מגן שהחלה לכתוב ספר לזכרה של נעמה תחת השם "גינת ההנצחה של נעמה", כאשר את האיורים יאיירו ילדי בית הספר שוהם. הספר יחולק לכל ילדי העיר ויספר את סיפורה של נעמה כילדה של מילים, שירים, ספרים, פרחים, מוסיקה ובעיקר ילדה של אהבה.