"עפולה הירוקה": פסטיבל אקולוגי ראשון בעיר

מיזם שהחל על ידי קבוצה של תושבים בשכונת "רובע יזרעאל" העלה השנה הילוך והפך לכדי פסטיבל אקולוגי שהתקיים השבוע לראשונה בעיר עפולה.

כזכור, המיזם החל לפני כשנתיים במטרה לפתח את חיי הקהילה של השכונה הצעירה ועם הזמן הצטרפו למיזם תושבי השכונה ואזרחים רבים וביניהם גם ראש העיר אבי אלקבץ עוד בטרם נבחר לתפקידו.
מיזם "חורף חם" שנוסד כאמור לפני כשנתיים החל כנקודת איסוף ומסירה של פרטי לבוש ושמיכות חמות למשפחות מוחלשות ואזרחים וותיקים לקראת ימי החורף הקרים ובנוסף הקימו הציע המיזם פינות פעילות לילדים ואפילו פינת מרקים לכלל הבאים.

עמדות מרקים חמים
עמדות מרקים חמים


לאחר שנתיים שפעל במתכונת הנ"ל, החליטו מייסדי המיזם לקפוץ מדרגה וגייסו את עיריית עפולה ורשת שחקים במטרה להפוך את המיזם לפסטיבל עירוני.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


הרעיון מאחורי הפסטיבל הוא תרבות הצריכה ההולכת ומתרחבת בקרב החברה המערבית בכלל ובישראל בפרט.
השבוע, כאמור, התקיים בפארק העירוני בעפולה לראשונה הפסטיבל האקולוגי הראשון שהציע כמו בשנתיים הקודמות פרטי לבוש שהועברו לתרומה, פינות המרק החם התחדשו בכלים חדשים מתכלים, כוסות שוקו חם הוגשו בכוסות העשויים מקני סוכר, פינות היצירה הציעו פעילות בחומרים ממוחזרים ולכל אלה התווספו פינות הסברה שעסקו בחשיבות המיחזור וצמצום השימוש בכלים חד פעמיים לצד הסברים על מוצרים חלופיים ומתכלים במקום המוצרים החד פעמיים. יש לציין כי את ארגון האירוע הובילו שמש טסי, יאנה קריספיל והפעילה החברתית לילך קוש שגייסו את עופרה קלמן יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ומנהלת הפארק העירוני, רשת המתנ"סים 'שחקים', מרכז צעירים עפולה. 

 

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

״כבר שנים שאבא שלכם בוגד באימא שלכם״: הודעת הוואטס אפ שהובילה לפיצוי של 40,000 ש״ח

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|