עפולה: דיווח על התפתחות משמעותית בדו״ח המבקר

ערוץ 1 פרסם ביום חמישי כי המשטרה תזמן את יצחק מירון לחקירה פלילית. יחידת להב 433: איננו מאשרים ואיננו מכחישים קיומה של החקירה. בעיריית עפולה אומרים בתגובה: "נפתח את העיר תוך הקפדה על מינהל תקין"

האם צפויה בקרוב התפתחות בנוגע לדוח מבקר העירייה בעפולה שפורסם בנובמבר אשתקד? בפרסום של ערוץ 1, ביום חמישי במהדורה המרכזית, נאמר כי ביחידת להב 433 פתחו לאחרונה בחקירה כנגד יצחק מירון, ראש עיריית עפולה, זאת בעקבות ממצאי דו״ח מבקר המדינה.
הפרסום הוביל לגל של תגובות וספקולציות, בעיקר ברשתות החברתיות בעיר ובמקביל גרר תגובות בעיקר מצד גורמים אופוזיציונרים למירון בעיר. ביחידת להב 433 של משטרת ישראל אומרים כי הם אינם מאשרים ואינם מכחישים קיומה של חקירה בנושא.

• דו"ח המבקר- תזכורת

בשלהי שנת 2014 ובראשית שנת 2015 בדק משרד המבקר את הליכי הקבלה לעבודה, בעיקר למשרות בכירות, של בעלי זיקה פוליטית או אישית לראש העירייה או לסיעתו, בין היתר בעיריית עפולה. הבדיקות נעשו לאחר הבחירות שהתקיימו בסוף שנת 2013 ועד תחילת שנת 2015.
המבקר קבע בדו"ח המתפרש על עשרות עמודים כי ממצאים חמורים במיוחד הועלו בעיריית עפולה. המשרד הצביע על מועמדים שמונו לתפקידים
בעירייה – מקצתם בכירים, ברובם זמן קצר לאחר מועד הבחירות, בעיקר בגלל זיקתם הפוליטית או האישית לראש העירייה, לחברי סיעתו או לחברי סיעה אחרת בקואליציה העירונית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לנוכח הליקויים החמורים, המהותיים וכבדי המשקל שהעלה משרד מבקר המדינה בהתנהלות עיריית עפולה, הפגיעה באמון ציבור תושבי הרשויות במוסדות השלטון המקומי ומינוי מועמדים שנראה כי קשריהם קדמו לכישוריהם, המליץ משרד מבקר המדינה למשרד הפנים לנקוט צעדים תקיפים העומדים לרשותו על פי דין. גורם בכיר בעיריית עפולה ציין כי ראש העיר ובכירים נוספים שמעו לראשונה ביום חמישי בערב על החקירה.

• עיריית עפולה: "נמשיך לשרת נאמנה את תושבי העיר"

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "כפי שחזרנו והבהרנו מספר פעמים בעבר הן לתקשורת, הן למשרד הפנים והן למבקר המדינה – העובדים והמנהלים

ראש עיריית עפולה יצחק מירון. יוזמן בקרוב לחקירה
ראש עיריית עפולה יצחק מירון. יוזמן בקרוב לחקירה

שהתקבלו לעבודה בעיריית עפולה מאז הבחירות, כולל אלה המוזכרים בדו"ח המבקר, עמדו בתנאי הסף ונבחרו לתפקיד ע"י ועדת המכרזים, בה ישנה נציגות גם לאופוזיציה ובמקרה של עובדים בכירים – גם לנציגות מקצועית מטעם משרד הפנים. מיותר לציין כי זיקה פוליטית לכשעצמה, אינה פוסלת התמודדות וזכייה בתפקיד ברשויות המקומיות.
זאת ועוד, על רקע פרסום הטענות בתקשורת כי מדובר ב"מינויים פוליטיים", בשנת 2014, החליט משרד הפנים לבדוק את תהליך קבלת העובדים פעם נוספת, באופן יסודי ומעמיק, וביקש לקבל את כל מסמכי המכרזים, מחדש.
גם לאחר בחינה מדוקדקת זו, שנערכה כאמור, על רקע הטענות ל"מינויים פוליטיים", אישר משרד הפנים את כל המכרזים, פעם נוספת, לאחר שבדק שוב את תהליך בחירת העובדים ואת עמידתם בכל התנאים הנדרשים ולאחר שלא מצא בהליכים כל דופי או פגם.
העירייה, על כל מנהליה ועובדיה ובכלל זה העובדים המוזכרים בדו"ח, שנבחרו כאמור על רקע כישוריהם והממלאים בהצלחה את תפקידם – תמשיך לשרת נאמנה את תושבי העיר ולפתחה והכל תוך הקפדה על מינהל תקין".