עפולה: בוגרי הצופים חגגו יום הולדת 40 בטרק של 75 ק"מ בגיאורגיה

גם אחרי יותר משני עשורים, המשיכו מספר בוגרים משבט "יזרעאל" של הצופים בעפולה להמשיך ולשמור על קשר. בשבוע שעבר הם שבו לישראל מטיול מיוחד לרגל חגיגות הארבעים שלהם – בו הם לא ויתרו על שירה בקולי קולות של המנוני הצופים

את חשיבותן של תנועת הנוער לחברה הישראלית מיותר להציג. לאורך עשורים רבים משמשות התנועות כמתווכי סוציאליזציה ומחנכים לערכים חיוביים דוגמת אהבת הארץ, אחווה וערבות הדדית, קבלת האחר ועוד. שישה חברים שגדלו והתחנכו בעפולה, בוגרי גדוד שגב, בשבט יזרעאל הוותיק בעיר, הוכיחו, הלכה למעשה, את הקשר המיוחד שנרקם בין חברי השבט, קשר הדוק שממשיך גם עשורים לאחר הפעילות בגילאי העשרה.
השישה, עומר לב, טל קציר, זוהר אונגר, בועז חלמיש וערן אסקרי החליטו לחגוג את יום הולדתם הארבעים בשטח, בדיוק כמו בטיולים והמסעות של הצופים. אבל את היערות וההרים של ישראל הם המירו באלה של גיאורגיה, כשהם מוותרים מראש על החגיגות הנוצצות וחופשות הבטן גב.
"החלטנו יחד שאפשר לחגוג גם בדרך שונה", סיפרו השבוע השישה, "התכנון שלנו היה מלכתחילה לצאת לטרק, מסע מיוחד. היה לנו ברור שצריך לעשות משהו נוסטלגי שלמדנו בתקופה שבה היינו בצופים.
הטרק נמשך לאורך שישה ימים בהרי צפון גאורגיה. במהלך ששת הימים הלכנו לא פחות מ-75 קילומטרים, לעיתים בתנאים מאתגרים.
"ישנו בכפרים, והיה פשוט מדהים. זה לא מובן מאליו ש-6 חברים עוזבים משפחות, עבודה ונוסעים לחופשה קצת אחרת. הצופים איחדו בננו, ומאז אנחנו שומרים על קשר הדוק. תמיד בילינו ביחד וזה היה ברור שנחגוג יחד את חגיגות הארבעים שלנו. עברנו עברנו שבוע מדהים ולא נשכח לעולם את ההתרגשות כשעמדנו על הר בגובה 2,900 מטר ושרנו שירי צופים", סיכמו בהתרגשות השישה.

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|