עפולה: "אנחנו נחנקים תחת הררי אבק"

תושבי רחוב דב ברכאן בעפולה, בו מתבצעות עבודות באתר העתיקות, מתלוננים על מטרדי אבק קשים. עיריית עפולה: "פנינו לקבלן האחראי בבקשה לפעול לאלתר להקטנת כמות האבק ככל האפשר"

"אי אפשר לחיות ככה, עם אבק שגורם לנו להישאר ספונים בביתנו, במשך שעות רבות. המטרד הזה לא נגמר", כך סיפר השבוע תושב רחוב דב ברכאן בעפולה, בו נערכות בימים אלה עבודות בתל העתיקות- (תל עפולה).
לדברי התושב ודיירים נוספים ברחוב, הם מתמודדים עם האבק והלכלוך כבר תקופה לא קצרה בלשון המעטה, "העבודות הללו הפכו את אזור המגורים השלו שלנו לסיוט מתמשך, ממש כאילו אנחנו מתגוררים באתר בנייה", הוסיף דייר נוסף, "פנינו לכל הגורמים המעורבים, כולל רשות העתיקות ועיריית עפולה אבל מלבד רצון להקל עלינו, הבעיה נותרת בעינה.
הייתי רוצה שייראו עם מה אנחנו מתמודדים. הרכבים שלנו מתמלאים באבק זמן קצר לאחר שאנחנו שוטפים אותם ועל המרפסות שלנו יש שכבות של אבק. אני מעריך שזה קורה בשל עבודות השופלים במקום והעבודה עם האדמה. לעיתים מפזרים מים על האדמה ואז האבק פחות מטריד, אבל זה פותר את המטרד לזמן ממש קצוב ואחר כך חוזר חלילה. בעת האחרונה אנחנו פשוט נחנקים תחת הררי האבק. הייתי מצפה שיימצאו למטרד הזה פתרון ויפה שעה אחת קודם", סיכם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תל עפולה נחפר על ידי הארכיאולוג אלעזר סוקניק בשנים 1926-31,  ולאחר מכן בידי ארכיאולוגים נוספים בשנות ה-50. האתר פתוח לכל כיום, והשרידים הנראים לעין כוללים סרקופוגים מעוטרים, בני המאה עד המאה הרביעית לספירה ששימשו כקירות במבנה צלבני שהיה השכבה העליונה בין עשר שכבות התל.
מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "העבודות בתל העתיקות מתבצעות בפיקוח רשות העתיקות. ככלל, עבודות באתר עתיקות הינן מורכבות ומתקדמות על פי הממצאים. על כן, צפי הסיום מותנה בהתקדמות רשות העתיקות. העירייה פנתה לקבלן האחראי ובקשה לפעול לאלתר להקטנת כמות האבק ככל האפשר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מרשות העתיקות נמסר בתגובה: "במרכז העיר עפולה נמצא תל עפולה, שעל אף הפוטנציאל שבו, היה מוזנח ולא מטופל לאורך שנים. כעת, פועלות רשות העתיקות ועיריית עפולה להפיכתו של האתר לגן ציבורי-ארכיאולוגי מושקע לרווחת התושבים. באתר בוצעו עבודות שימור וחפירה, ובתקופה האחרונה החלו עבודות פיתוח במקום. אלה, אכן יצרו אבק בתל ובסביבתו. יש לדעת כי מדובר בשלב זמני, שלא ניתן לעקוף על מנת לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לפרויקט. בסופו של התהליך יקום באזור, שהיה במשך שנים מפגע סביבתי, גן ציבורי מגונן ומואר, ובמרכזו מבנה עתיק ומרשים, לטובת תושבי העיר".

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|