עפולה: אביתר קיטץ נרצח בשל טעות בזיהוי

טעות בזיהוי הובילה לרצח המיותר של קיטץ לפני כחודשיים ברחוב קירשטיין בעפולה. בפעילות חקירתית מתוחכמת של חוקרי משטרת ישראל, הצליחו השוטרים לאסוף ראיות ולהגיע לזהות חשוד, קטין בן 17

הותר לפרסום: אביתר קיטץ, תושב העיר עפולה, נרצח לפני כחודשיים על ידי קטין בן 17, בעקבות טעות בזיהוי. במהלך תקופה זו הפרשה תפסה מקום מרכזי ברחוב העפולאי וספקולציות ושמועות רבות נקשרו לסיבות הרצח שהכה בתדהמה את תושבי בירת העמק. ביום שני השבוע, לאחר הגשת כתב אישום נגד הקטין הנאשם ברצח קיטץ, הוסר צו הפרסום שהוארך במשך פעמיים במהלך התקופה.

פרקליטות מחוז צפון הגישה את כתב האישום בפני השופט בנימין ארבע מבית המשפט המחוזי בנצרת. מכתב האישום עולה כי

• טעות בזיהוי הובילה לרצח המיותר של קיטץ שהיה חף מפשע.

ביום 20/1/16 סמוך לשעה 23:30 הגיע דיווח למשטרה על תאונת דרכים של רוכב אופניים ובה נפצע אדם באורח קשה. כשהגיע הפצוע שהיה אלמוני באיתה שעה לבית החולים התברר כי לא מדובר בתאונת דרכים אלא בתקיפה באמצעות דקירה. לזירה הוזעקו כוחות משטרה רבים. מהזירה נאספו ממצאים וראיות ע״י חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי, ראיות המצביעות על השתלשלות אירוע הרצח וממצאים המאשרים כי מדובר ברצח. חוקרי המשטרה פעלו בזירה בכדי לאסוף את מירב הראיות ולהבין מה בעצם קרה באירוע החמור.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הנרצח, אביתר קיטץ, בן 56, היה אדם נורמטיבי לחלוטין. בפעילות חקירתית מתוחכמת של חוקרי משטרת ישראל, הצליחו השוטרים לאסוף ראיות ולהגיע לזהות חשוד, קטין בן 17.5 (פרטיו חסויים בשל גילו).

• "הנאשם ניגש לביתו שנמצא בסמיכות, הצטייד בסכין והמתין שהמנוח יחלוף שוב"

קיטץ נרצח בשל טעות בזיהוי. במהלך החקירה התברר כי לחשוד סכסוך עברייני קודם עם אדם אחר. במהלך הסכסוך ארעו מספר אירועים אלימים בין החשוד לאדם איתו הוא מסוכסך ובהם הצתות רכב ותקיפות שונות. ביום הרצח, הנרצח, יצא לרכיבה על אופניים חשמליים ברחוב קירשטיין בעיר עפולה כשהוא עוטה צעיף על צווארו. החשוד הבחין בנרצח והניח כי מדובר באדם עימו הוא מסוכסך. הנאשם ניגש לביתו שנמצא בסמיכות, הצטייד בסכין והמתין שהמנוח יחלוף שוב. בזמן שהגיח קיטץ על אופניו, הגיח החשוד מאחור ורדף אחריו וזאת מבלי שהמנוח מרגיש. לאחר מכן הוא דקר את הקורבן מספר דקירות בגבו. כתוצאה מדקירות אלו נקבע מותו של קיטץ במרכז הרפואי העמק בעפולה. כתב האישום מכיל את סעיפי העבירה רצח בכוונה תחילה והצת רכב מנועי.