עמק יזרעאל: צוות "אל שבאב" זכו בראלי היזרעאלי השלישי 

לאחר ההצלחה של האירועים הקודמים, השנה התחרו 8 צוותים, ומספר המשתתפים והמעודדים האמיר אף הוא. את המקום הראשון קטף צוות "אל שבאב" – שמשית, גבת, יפעת ונציג מטבעון, במקום השני – צוות "כפרארי" – כפר יהושע ובמקום שלישי – צוות "DUST" – שמשית. חגיגה על גלגלים בעמק יזרעאל

בשדות אלונים סמוך לצומת השומרים, התקיים זו השנה השלישית אירוע היזרע-ראלי שהפיקה מחלקת הנוער של המועצה האזורית עמק יזרעאל. באירוע השתתפו 8 צוותי נוער בכיתות ט'-י"ב מיישובי העמק: אלון הגליל, שמשית, גבת, יפעת, כפר יהושע, גבעת אלה, מצפה עדי, היוגב, מושב מרחביה, ציפורי, הרדוף ונציג מטבעון אשר עמלו במהלך החודשיים האחרונים על בניית רכבי קרטינג ללא מנוע, המונעים בכוח הגרביטציה והזרוע. בני הנוער התחרו עם הרכבים במגוון מקצים מקוריים ומאתגרים אשר לקחו את הצוות והרכב לקצה גבול היכולת ולפעמים גם מעבר.

המנצחים, צוות 3 בהכנות האחרונות למירוץ
המנצחים, צוות 3 בהכנות האחרונות למירוץ

האירוע עצמו התנהל כמרוץ ראלי לכל דבר: בדיקות טכניות, אטרקציות לקהל ועוד. הצוותים נתנו פייט אמיתי, והאדרנלין חגג. השנה, בלטה במיוחד רמת הנחישות של הצוותים להצליח להגיע למירוץ עם רכבים בנויים בצורה המקצועית ביותר ואף לסיים את המירוץ על כל ארבעת הגלגלים, מה שהיה לעיתים, משימה כמעט בלתי אפשרית הודות למקצים המאתגרים שהציבו למתחרים רף גבוה.

צוות 8 מקום שני
צוות 8 מקום שני

במפגש, הצוותים נחשפו לתקנון התחרות, הכירו אחד את השני ולמדו על הציפיות: רמה גבוהה של אחריות, תכנון וביצוע. במהלך המפגש הצוותים למדו על יכולות רכבי הקרטינג, מבנה ותכונות, התחרו ביניהם ולמדו לבצע פעולות טכניות בסיסיות ברכבים.
דרישות התחרות היו גבוהות: בניה מחומרים ממוחזרים, התייחסות לעלות התאורטית של חלקי הרכב השונים, אסתטיקה, בטיחות, מקוריות ועוד, כל אלו היוו חלק משמעותי בדירוג הסופי של המרוץ. לאחר מפגש הפתיחה, כל צוות שובץ למנחה מקצועי, אנשים ידועים מעולם המוטוריקה וההנדסה, אתו הוא נפגש מספר פעמים על מנת לייצר תהליך נכון ומקצועי של הבניה, המנחים עסקו איתם בנושאים הקשורים למערכות הרכב השונות, כיצד ניתן לפתור בעיות בהם נתקלים בעת בניית הרכבים, דגש על נושא הבטיחות במהלך הבנייה ותוך כדי הנסיעה.
בימים אלו, בהם הנוער עסוק מאוד ברשתות החברתיות ובעולם הווירטואלי, כיף לראות שבני נוער לומדים ומשקיעים מאמץ כדי לבנות וליצור בעבודת צוות, ולהגיע לכדי תוצאה מרשימה בסוף תקופה של עבודה קשה.

הזוכים במקום השלישי צוות 6
הזוכים במקום השלישי צוות 6

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: "הרעיון של הראלי היזרעאלי הוא לפתח מיומנות מוטורית ויצירתיות בקרב בני נוער שהנושאים הטכניים קרובים לליבם. הראלי הוא פעילות נוספת בשפע פעילויות המוצעות לבני הנוער שלנו ואנו שמחים על ההתלהבות, עבודת הצוות, פתרון בעיות בזמן אמת ויצירתיות שבני הנוער שלנו מגלים".

 הזוכים בקטגוריה המשוקללת היו: מקום ראשון – צוות "אל שבאב" – שמשית, גבת, יפעת ונציג מטבעון מקום שני – צוות "כפרארי" – כפר יהושע מקום שלישי – צוות "DUST" – שמשית.