עמק יזרעאל: "על חברות גדולות, עסקים קטנים בעמק ומה שביניהם"

מפגש ייחודי של כ-40 בעלי ובעלות עסקים קטנים מרחבי המועצה, עם נושאי תפקידים בכירים בחברות מהגדולות במשק הישראלי, רובם תושבי העמק

מפגש ייחודי התקיים בגלריה של נגריית 'בונסאי' – נגרות אדריכלית אלון הגליל, בהשתתפות כ-40 בעלות ובעלי עסקים קטנים מרחבי המועצה.
המועצה האזורית עמק יזרעאל רואה חשיבות רבה בקידום העסקים המקומיים ובפיתוחם ועל כן פועלת למען מטרה זו, באמצעות המחלקה לקידום ורישוי עסקים ומחלקת היישובים במועצה. לפני כשנתיים, קבוצת מובילי העסקים הקטנים באשכול היישובים הצפוני, החלה לפעול להשגת אותה המטרה. הקבוצה פועלת במרץ לקידום העסקים הקטנים וקשובה לשאלות העולות מקרב בעליהם. שאלה ששבה ועלתה בקבוצה, באשר לאפשרות לעבוד עם ספקים וחברות גדולות והאפשרות למנף עסקים קטנים שכבר עובדים עם כאלה – הולידה מפגש ייחודי.
במסגרת שיתוף פעולה בין 'מעברים בעמק' לבין מחלקת היישובים במועצה, ובמאמץ משותף לפיתוח קהילות העסקים ביישובים ותמיכה בהן, נטלו על עצמם את האתגר דליה גרוסמן – נציגת בעלי העסקים של אלון הגליל ואיתמר בן-שפר – נציג בעלי העסקים של גבעת אלה. השניים הפיקו מפגש ייחודי במינו, ש"מדבר" עסקים ומבוסס על רצון טוב, קהילתיות והדדיות.
המפגש החל בפאנל מרתק, בהנחייתה של איילת קומר – בעלים ומנכ"לית משותפת של NOW-Branding, בהשתתפות נושאי תפקידים בכירים בחברות מהגדולות במשק הישראלי, רובם תושבי העמק, אשר התנדבו לחלוק מהידע שלהם ומניסיונם; ענת ברקן – סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת Electra CP, מאיה דיאמנט פגי – סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Plazit Polygal, איל טריבר – מנכ"ל Maytronics לשעבר, יעל לוסטיגמן – סמנכ"לית משאבי אנוש ב-UCT Fluid Solutions ואושרי כהן – סמנכ"ל שרשרת אספקה ב-NVIDIA ישראל. בפאנל הוסבר למשתתפים כיצד נראית העבודה עם הספקים הקטנים מנקודת מבטן של החברות הגדולות, והוצגו ההזדמנויות העומדות בפניהם כבעלי עסקים קטנים.
בתום הפאנל, התקיים שיח פתוח סביב שולחנות עגולים, בו הוסבר על נהלי הרכש של החברות הגדולות, ניתנו טיפים, נרקמו קשרים ובעיקר – המפגש הנהדר הותיר "טעם של עוד" והראה שיש רצון ופתיחות מצד החברות הגדולות להפעיל ספקים קטנים, במקומות בהם יש לאחרונים ערך מוסף ואפשרות לספק פתרונות ייעודיים, זריזים וגמישים.
המשתתפים נהנו מהאירוח החם בנגריית בונסאי ויצאו עם חופן טיפים ועצות, אחרי שנתיים מאתגרות ולא פשוטות בתחום. במפגש באו לידי ביטוי רוח ההתנדבות וההדדיות, הקיימת בעמק והחשיבות הגבוהה של מתן תשומת לב לממשקי הפעילות של עסקים קטנים, עם החברות הגדולות.

מפגש עסקים בעמק העיינות. צילום- מעברים בעמק
בעלי העסקים עם פאנל נושאי נושאי תפקידים בכירים בחברות מהגדולות במשק

ציפי גליקשטיין, מנכ"לית מעברים בעמק: "אירוע זה מגלם בתוכו את המהות של מעברים בעמק כמרכז לפיתוח כלכלי קהילתי – מתן כלים להגדלת ההכנסות של בעלי עסקים, בשילוב המועצה ופעילים מקהילות העסקים."
דקלה יוחאי רוטמן, מנהלת האשכול הצפוני במועצה: "קבוצת המובילים של העסקים הצפוניים פועלת כשנתיים, באמצעות תושבים מתנדבים. הם עברו יחד את גלי הקורונה והמשתמע מהם עבור עסקים בינוניים וקטנים. למפגשים בהובלתם יש היענות מרשימה והם מנוהלים באופן המקצועי ביותר. המפגש האחרון הנו אחת הדוגמאות להצלחת הקבוצה המרשימה הזו. הזדמנות לומר תודה למתנדבים שהם חלק מקבוצת פעילים, שהפכה למשפחה; תודה יפעת נוימן, איתמר בן שפר, דליה גרוסמן, מאירה צור, ג'וד ויינמן ,מירב כהן, רוני לילה ורועי בירן.
תודה לשמוליק בלומנפלד, הבעלים והמנכ"ל של בונסאי, שאירח את המשתתפים ולכל מי שהיה שותף, הגיע ולקח חלק."
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "תרומתם של העסקים הקטנים בעמק משמעותית ביותר לכלכלה, לתעסוקה המקומית ולקהילה. רוח ההתנדבות וערך ההדדיות, שבאו בו לידי ביטוי במפגש ייחודי זה, משקפים את רוח העמק. זהו עוד תוצר מוצלח של שיתוף פעולה מבורך עם 'מעברים בעמק'. המועצה, באמצעות המחלקה לקידום ורישוי עסקים ומחלקת היישובים, תמשיך לתמוך בעסקים המקומיים ולפעול לקידומם."

"ברזל, הזהב הטבעי": על אנמיה בתינוקות

|

קבוצת נילית מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת Shenma הסינית

|