מוא"ז עמק יזרעאל מובילה בייצור אנרגיה סולארית

משרד האנרגיה והתשתיות השיק מדד חדש שקבע שהמועצה מובילה בכל הארץ, בסך ההספק המותקן בשטח השיפוט שלה. צילום: דוברות מועצה אזורית עמק יזרעאל

מועצה אזורית עמק יזרעאל הוכתרה על פי מדד משרד האנרגיה והתשתיות כרשות המובילה בארץ – מתוך כלל העיריות, המועצות המקומיות והמועצות האזוריות – בסך ההספק של אנרגיות מתחדשות המותקן בשטח השיפוט שלה. המשמעות היא ששיעור ההספק המותקן של אנרגיות מתחדשות במועצה הוא הגבוה ביותר בארץ.
משרד האנרגיה והתשתיות השיק מדד חדש המציג את סך הפוטנציאל לייצור אנרגיה סולארית ברשויות המקומיות ואת שיעור מימוש פוטנציאל זה.
המדד זה מנגיש לראשונה מידע לציבור, אודות שיעור ההספק המותקן של אנרגיות מתחדשות המיוצרות על גגות מבנים, ויהווה כלי עבודה יישומי לרשויות מקומיות שמעוניינות להגדיל את היקף האנרגיה המתחדשת בשטחן.
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "המועצה פועלת רבות לקידום מעבר לאנרגיה מתחדשת, כחלק מאינטרס עולמי ולאומי. כדור הארץ מאותת לנו יום יום מה מצבו ואנו נדרשים לו בעולם וכאן בישראל, שטופת השמש. במועצה שלנו זה מתבקש, באמצעות חיבור למרחב הכפרי וכיסוי הגגות ע"י פאנלים סולאריים המספקים אנרגיה מתחדשת, אנו מספקים מענה סביבתי וחקלאי. המועצה האזורית עמק יזרעאל גאה להוביל את המהפכה הסולארית וכבר השלימה את קירוי כל מבני הציבור בפנלים סולאריים ומייצרת את החשמל שלה בעצמה. נמשיך להוביל, לזהות ולמצות את מלוא הפוטנציאל של ייצור אנרגיה נקייה למען סביבה מקיימת וטובה יותר".