עמק יזרעאל: "לתת בלי לרצות לקחת ולא מתוך הרגל"

יוזמות של אזרחים ותיקים במועצה האזורית עמק יזרעאל, לחיזוק העורף והחזית

פעילות וותיקים במועדון בקיבוץ גבת

הוותיקות והוותיקים ביישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל נרתמים למען הקהילה, בעת מלחמה. גם הם מתמודדים עם התחושות הקשות שפקדו את כולנו בשביעי באוקטובר ואיתן הדאגה לילדים והנכדים, פגיעה בתחושת הביטחון האישי והצורך לסייע לקהילת היישוב ובארץ בכלל.

• בשבועות האחרונים התקיימו מספר יוזמות שהובילו קבוצות ותיקים ביישובי העמק

בשדה יעקב קיימו מפגש מיוחד לכבוד המטפלים הזרים של הוותיקות והוותיקים ביישוב. לכל אחת ואחד ממשתתפי המפגש ניתנה הזדמנות לספר על משפחתו ולשתף בתחושותיו, בימים קשים אלה. המפגש נועד לומר למטפלות והמטפלים שהם לא לבד. הדאגה למטפלים והמחשבה על קשייהם, במיוחד בימים כאלה, מיטיבה גם עם מטופליהם. האווירה במפגש הייתה חמה ונעימה והערב נחתם בשירה רמה "הבאנו שלום עליכם" וחלוקת שי למשתתפים.

שדה יעקב- מפגש מטפלים זרים
שדה יעקב: מפגש מטפלים זרים

ותיקות היישוב פתחו את הקבוצה ״סבתות מבשלות״ ומפליאות מטעמיהן לטובת משפחות צעירות שבעליהן מגויסים. תושבי היישוב מארחים חיילים לארוחה טובה, מקלחת וכביסה.
בגבת מועדון הוותיקים העלה את  מספר המפגשים לפעמיים בשבוע.  המבקרים מתכנסים ב"מועדון ארוחת בוקר" לארוחת בוקר, שיעור התעמלות, שיחה קבוצתית או פעילות יצירתית – מוזיקה, ציור או הרפיה. ותיקות הקיבוץ התגייסו למבצע 'סבתא סורגת' וסורגות באהבה כובעים לחיילי הקיבוץ.
בהושעיה בני ובנות נוער מגיעים בתיאום מראש לבתיהם של ותיקים ביישוב, לשיח על מלחמות שחוו בעבר. הוותיקים מספרים על מלחמות בהן לקחו חלק ומשתפים את הנוער בתחושות שחוו. השיתוף בסיפורים ובאנקדוטות מהווה הצצה נדירה ל"אלבום תמונות" מהעבר ובכך, יוצר חיבור ערכי בין הדור הצעיר לוותיקים.
דורית שטרן – רכזת תחום הוותיקים ביישוב, שיתפה: "מפגש כזה מייצר חיבור בין הוותיקים לדור הצעיר בקהילה והם מעידים כי מרגש אותם שהנוער מתעניין בעברם".
בעדי התקיימה קבלת שבת משותפת עם שתי כיתות הכוננות, בהובלת חברי מועדון הוותיקים. המשתתפות והמשתתפים הגיעו לבושים בחולצות לבנות, נשאו ברכה לשלום חיילי צה"ל, שרו שירי שבת ונהנו יחד מארוחת שבת חגיגית, מעשה ידי הוותיקים.
את מועדוני הוותיקים מלוות כל העת ברגישות ומסירות, תמי אידלשטיין – מנהלת תרבות ופנאי בעמותת ותיקי עמק יזרעאל ומירב כפרי, עו"ס קהילתית בתחום הוותיקים באגף קהילה ורווחה במועצה.
יפעת גזית – עו"ס, מנהלת תחום אזרחים ותיקים באגף קהילה ורווחה במועצה: "אנו מלאי הערכה ומעודדים את התושבים הוותיקים לקחת חלק ולהתנדב, להשפיע ולהמשיך לתרום לחיזוק תחושת המשמעות והשייכות".
ראש המועצה, אייל בצר סיכם: "ההתנדבות בקרב הוותיקות והוותיקים שלנו מרשימה ומרגשת. כשאדם נותן, הוא נשכר מכך בעצמו. הבחירה לתרום זמן, יכולות ורצון טוב למען האחר, מרימה את מצב הרוח, מעודדת את התורם עצמו ומיטיבה עם חוסנה של הקהילה. יישר כוח".
ליאת בן משה – מנכ"לית עמותת ותיקי עמק יזרעאל: "החיבור העמוק של העמותה והמועצה לוותיקי העמק ביישובים, מסייע ומגביר את הרוח ההתנדבותית של ותיקי העמק למענם ולמען האחר. עשייה מרגשת ומופלאה״.

 

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|