עמק יזרעאל: זוכרים את נופלי העמק

ערב זיכרון בו סיפרו ושרו לזכרם של החללים ממוא"ז עמק התקיים במוצאי שבת בגניגר

כמדי שנה, התכנסו נציגי משפחות שכולות ותושבי עמק יזרעאל לערב השירה המסורתי "שרים לזכרם", המתקיים בגניגר. הערב הופק על ידי דליה שלומי וליאורה בלוך תמיר, בשיתוף מחלקת התרבות במועצה, ונערך במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר.
הערב הופק על ידי דליה שלומי וליאורה בלוך תמיר, בשיתוף מחלקת התרבות במועצה, ונערך במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר.
אנשי העמק, חלקו עם הקהל סיפורים על יקיריהם: שי יזרעאלי מכפר יהושוע, סיפר על האח עודד, שנפל במלחמת "שלום הגליל" ושיתף בקטע קריאה שכתבה אימו: "האימהות השכולות אינן מתות עם ילדיהן. לא! לא! הן משמרות היטב את דמות הבן, חשות קירבה במחשבות ולא אחת מוצאות עצמן משוחחות איתו, לבד, לבד. האימהות השכולות אינן מתות עם ילדיהן. הן מבקשות להיות אותן האימהות בטרם אסונן. לשמור את כבוד הבן לא בצניפה לתוך עצמן, אלא להיפך לרומם זכרו, ולהמשיך לחיות עם הדברים אשר אהב, עם אנשים אשר כיבד, עם כל דבר אשר מזכיר הבן".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נעמה רהב מרמת ישי סיפרה על בנה בר, בוגר תיכון ויצ"ו נהלל שנפל במבצע "צוק איתן", לימור יפה מגניגר סיפרה על בן משפחתה, אלי דוידאי, שנהרג במלחמת העצמאות בקרבות באזור רמת השופט, אבי אהרון ואחותו אטי קוריאט אהרון מציפורי סיפרו בהתרגשות רבה על אביהם, שלמה, שנפל באסון צור הראשון בלבנון בשנת 1982, יעל זרבל שושני מבלפוריה שיתפה בדברים על אביה יענקל'ה שושני, שנפל ביום השני לקרבות מלחמת ששת הימים.
הפליאו בשירה ונגינה על הבמה: מיקה עינב, ניר תמיר, גאיה חן, נועה שלו, מעיין גלר-שלומי, איילת מינקובסקי, דור אררט, נעמי שדמי, עמית המאירי ודליה שלומי. את הערב ליוו מוסיקלית ושרו: ליאורה בלוך תמיר, סוף סלע ואהוד גולדיק.