עמק יזרעאל: הוכשרו צוותי מוגנות ביישובי המועצה

קורס הכשרה לצוותי מוגנות וממונות על הטרדות מיניות ביישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל, יצא לדרך. צילום: דוברות המועצה

לפני מספר חודשים, המועצה האזורית עמק יזרעאל יצאה לדרך עם תכנית אסטרטגית בתחום השוויון המגדרי. כחלק מהתהליך, שנקרא 'מועצה שווה ויותר', עלה צורך מהשטח לאיתור כתובת יישובית, מקצועית וייעודית בנושא מוגנות, לצד עיסוק מעמיק בנושאי ביטחון אישי ומוגנות במרחב.
לאור זאת, יצא לדרך קורס הכשרה לצוותי מוגנות וממונות על הטרדות מיניות ביישובי המועצה. הפרויקט הנו תוצר של שיתוף פעולה בין הרשות לביטחון קהילתי והמחלקה לשוויון מגדרי במועצה.
"פרסמנו קול קורא ליישובים, להשתתף בקורס הכשרה עבור צוותי מוגנות וממונות על הטרדות מיניות. שמחנו על ההיענות המרשימה – 27 ישובים נרשמו לקורס", אמרה שי בן דוד, מנהלת המחלקה לקידום שוויון מגדרי במועצה.
"בימים אלו, הושלם המחזור הראשון ועתיד להתחיל המחזור השני של הקורס", הוסיפה אוריה ספיר, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי במועצה, "מטרת הקורס הנה לספק ידע מקצועי וכלים לאיתור וזיהוי נפגעי אלימות מינית – עבור ממונות וצוותי מוגנות ביישובים, בבואם לחזק את התמיכה, להנגישה לתושבי המועצה בתחום חשוב זה ולסייע בשעות משבר".
הקורס מועבר על ידי מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית – צפון, ועוסק בהכשרה ולמידה של מספר נושאים: תפקיד צוות המוגנות – הגדרת התפקיד וסוגיות בהקמת צוות מוגנות; הגדרות ונתונים באשר לפגיעה מינית בכלל ופגיעה מינית בקהילה – מאפייני הפגיעה המינית, תפיסות חברתיות בנושא, היקף התופעה, טראומה מינית, עבירות מין וחוק העונשין; השלכות ארוכות טווח של פגיעה מינית, מיומנות הקשבה וסיוע.
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "מטרתנו היא שכל תושבת ותושב ידעו, שבכל יישוב קיימת כתובת בנושא מוגנות ופגיעה מינית. פורום הממונות ימשיך לקבל הכשרות וכלים מקצועיים במהלך השנה, שיאפשרו להעלות מודעות לנושא מהותי זה, להוות כתובת יציבה ומזמינה ולהעמיד ממונה בתחום בכל אחד ואחד מיישובי המועצה."

בהמשך לאותו עניין, מהמוא"ז נמסר תושב שיבקש לברר את פרטיו של הממונה על המוגנות בישוב בו הוא מתגורר, יש לפנות למזכירות הישוב