עמק המעיינות: חצי המרתון המסורתי יצא לדרך בשיתוף האגודה לסוכרת נערים

חצי המרתון יתקיים ביום שישי הקרוב (4.12.15) זו השנה ה – 37, ולראשונה בשיתוף האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל.

 

מועצה אזורית עמק המעיינות מקיימת זו השנה ה- 37 את חצי מרתון עמק המעיינות, והשנה לראשונה נערך שיתוף פעולה עם האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל. השנה יתקיים מקצה עממי, המוקדש להעלאת המודעות לסוכרת סוג 1 בקרב כלל האוכלוסייה. האירוע הייחודי, משלב תרומה לקהילה לצד פעילות גופנית, ובמהלכו יוכלו הרצים לעבור בתוך שער התרמה ייעודי שכל הכנסותיו קודש לאגודה.

האגודה לסוכרת נעורים הינה גוף (מלכ"ר) שנוסד ב-1983 על ידי הורים לילדים החולים בסוכרת נעורים (סוג 1). האגודה הינה שלוחה של הקרן העולמית JDRF, העוסקת בקידום המחקר בנושא סוכרת סוג 1. האגודה מובילה את חוד חנית המחקר בארץ ובשנים האחרונות השקיעה למעלה מ-90 מיליון שקלים במחקר, מתוך נחישות למצוא מרפא למחלת הסוכרת ולקדם את שיפור איכות החיים של החולים במחלה.

חצי המרתון יכלול השנה גם מסלול עממי. צילום באדיבות יח"צ עמק המעיינות
חצי המרתון יכלול השנה גם מסלול עממי. באדיבות יח"צ עמק המעיינות

מסלולי הריצה נחלקים לשלושה מקצים: מקצה חצי מרתון של 21.1 קילומטר בו יחולקו גביעים למנצחים, מקצה חצי מרתון לאופני יד של 21.1 קילומטר ומקצה עממי המותאם לכל המשפחה ואורכו 6 קילומטרים.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה החשוב להעלאת המודעות לסוכרת בקרב הציבור הרחב בכלל, ואנשי עמק המעיינות בפרט. המועצה האזורית פיתחה בשנים האחרונות שבילי הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים כחלק משמירה על אורח חיים בריא וחיבור בין אנשים וקהילות. אני מזמין את הציבור הרחב לבוא, ולקחת חלק במקצה העממי, להנות מפעילות ספורטיבית בריאה, במרחבים הפתוחים ובמזג אויר מצויין ולתרום לטובת מחקר חשוב זה."

מדי יעקבזון, מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) בישראל: "אני מודה לאנשי המועצה האזורית עמק המעיינות, והעומד בראשה יורם קרין, על הירתמותם למטרה החשובה של העלאת המודעות לסוכרת סוג 1 בקרב הציבור הרחב, וכן על גיוס כספים למחקר העתיד להוביל לשיפור חייהם של הסוכרתיים. היותנו חלק מאירוע הספורט חצי מרתון עמק המעיינות הוא טבעי עבורנו, מאחר וקיימת חשיבות גדולה לחולי סוכרת מסוג (1) בקיום פעילות גופנית לצד אורח חיים בריא לשם התמודדות עם המחלה לאורך כל חייהם".

האירוע יתקיים ביום שישי, ה-4.12.15 החל מהשעה 05:00 בגן השלושה (הסחנה)

לפרטים נוספים על האירוע : https://maianotrun.co.il/