על שולחן הניתוחים: הפועל עפולה, גלבוע/גליל ומגדל העמק  

 

רגע לפני פתיחת העונה בליגה הלאומית, איש הרדיו ופרשן הכדורסל חן ביאר מנתח את קבוצות האזור. מי הגיע בקיץ, מה היתרון של כל קבוצה, למי יש זרים מוכחים ומי המועמדת המרכזית לעלייה. כל הפרטים בפנים

• גלבוע/גליל

נתחיל עם הפועל גלבוע/גליל. ירידתה של גלבוע/גליל לליגה הלאומית בעונה שעברה הייתה דבר שנפל בכדורסל הישראלי. נציגת ההתיישבות העובדת שידעה אליפות וסדרות פלייאוף פינתה את מקומה בליגת העל אחרי עונה חלשה שבה הכתובת הייתה לאורך כל הדרך על הקיר.
עצם התייצבותה של גלבוע/גליל לפתיחת העונה היא לא דבר מובן מאליו, היא אומנם כאן איתנו כעת אחרי צליחה של כל המכשולים הפוליטיים אבל גם עם התחושה שהאשראי הזה הוא מוגבל ושבשביל שהפרויקט הזה ימשיך להתקיים גלבוע/גליל צריכה לחזור מהר להצליח, וההצלחה בגלבוע כמו תמיד נמדדת בכמה מישורים – גם על הפרקט וגם ביציעים.

בגלבוע הלכו השנה על סגל מקומי מחוזק במספר שחקנים בכירים יותר שאמורים להוסיף את הניסיון והעומק. זולא קבוצת כוכבים, לא נוצצת, בלי הרבה שמות גדולים.

 


בגלבוע בונים על כך שהיא תהיה יעילה מחד ואטרקטיבית לקהל המקומי מאידך.  על הקווים יעמוד אריאל בית הלחמי שממשיך מסוף העונה שעברה ומביא איתו את ניסיונו הרב.


 
יש כאן הזדמנות פז לשחקנים צעירים לפרוץ קדימה ולהראות מה הם יודעים, ולקהל אין עוד תירוצים על זרים ומתאזרחים וחוסר זהות מקומית. גם מבנה הליגה יעבוד לטובת החבורה מהגלבוע היות והוא מאפשר הרבה זמן להתחבר, להתאקלם ולתקן תוך כדי תנועה עד לפלייאוף.
הקבוצה תפתח את הליגה עם משחק חוץ מול מכבי הוד השרון.

הפועל עפולה
רועי פרל חזר מצליח למועדון

• הפועל עפולה

בהפועל עפולה ידעו בשנים האחרונות לא מעט אכזבות – הפסד לנהריה בסדרת גמר הפלייאוף לפני שנתיים,והדחה מוקדמת ברבע הגמר בשנה שעברה. כל אלו גרמו לאדומים מבירת העמק להחזיר הביתה (למרות משקעיהעבר) את רועי פרל שקצר הצלחות עם מגדל העמק הצנועה והוכיח שהוא ראוי יותר מכל אחד אחר להזמנות הזו.


פרל הביא לעפולה בעיקר חבר'ה שהוא מכיר וחלק ניכר מהשחקנים החדשים כבר שיחקו תחתיו במגדל העמק. השאלה האם מה שטוב למגדל העמק טוב גם לעפולה תעמוד במבחן רציני.


 
יתרון גדול נוסף בעפולה הוא בעובדה ששני הזרים שלה הם שחקנים מוכרים. קלאוול שיחק במגדל העמק ובראון, שהיה בין אלו שהדיחו את עפולה בפלייאוף במדי נתניה.
זה כמובן לא מבטיח שזו תהיה הצלחה אבל לפחות לא מדובר בחתול בשק. תוסיפו לכל זה את החזרה לאולם הביתי המחודש בעפולה עילית והעתיד נראה ורוד. הבעיה היחידה – כך זה גם היה בשנתיים האחרונות אך לא הסתיים בליגת העל. הקבוצה תפתח את הליגה עם משחק ביתי סופר- מסקרן מול הפועל גליל עליון.

 

• הפועל מגדל העמק

עבור הפועל מגדל העמק מדובר בשנת מבחן גורלית. לא חסרות קבוצות שלא שרדו עונות של בנייה מחדש וזה בדיוק העונה בפניה ניצבת הפועל מגדל העמק. סגל חדש לגמרי נטול כוכבים ומאמן חסר ניסיון בהובלת קבוצת בוגרים (מלבד החלק האחרון של העונה שעברה בהפועל עפולה).


הפועל מגדל העמק צריכה לקחת הרבה אוויר כי קל זה לא הולך להיות. זה יהיה אתגר לא רק לשחקנים אלא גם להנהלה (שזוכה להרבה מאוד מחמאות) שתהיה צריכה לשדר רוגע, לקהל שיהיה צריך להגיע ולדחוף גם בתקופות הקשות.


הפועל מגדל העמק היא קבוצה סימפתית וחיננית דווקא בגלל כל מגרעותיה – התקציב הדל, האולם הקטן,הקהל הקטן שלא תמיד מכיר את חוקי הכדורסל על בוריו אבל מגיע כי זו העיר שלו. צריך לאחל להם הרבה מזל כינראה שהם יזדקקו לו והלוואי שאני טועה. הקבוצה תפתח את הליגה עם משחק חוץ מול אליצור אשקלון.