על הפרק בצפון: הקמת התאגדות מגדלי בקר

הוקם צוות היגוי, שיבצע חשיבה ויבחן את האפשרויות העומדות לרשות המגדלים באזור. המחשה: צילום ע"י חן ספאק

כ-70 מרפתני עמק הירדן, עמק המעיינות ורמת הגולן לקחו חלק, בשבוע שעבר, ביום עיון שהתקיים בקיבוץ מעגן, בנושא 'עתיד הרפת- תחזיות ודרכי פעולה'. מטרת יום העיון, אשר התקיים ביוזמת תאגיד 'צמח תערובות', הייתה הנעת תהליך חשיבה לגבי עתיד ענף הרפת בעמק הירדן, נושא בעל חשיבות ודחיפות, עקב שינויים במדיניות הממשלה כלפי הענף.
אחד מתוצרי הדיון שהתקיים ביום העיון הינו הקמת צוות היגוי, אשר יבצע חשיבה אסטרטגית ויבחן את האפשרויות העומדות לרשות מגדלי הבקר באזור. מטרת המהלך כולו הינה להתאגד לגוף חזק ובעל מדיניות אחידה, אל מול השינויים העתידים לבוא.
יום העיון נפתח בהרצאה מקיפה מאת הכלכלנית שלומית ארבל, בנושא ענף החלב- תמונת מצב עם מבט לעתיד לגבי שוק החלב העולמי והארצי.
ההרצאה כללה ניתוח של ענף הרפת, סקירה מקיפה על ההשפעות ביטול משטר המכסות במקומות שונים בעולם ולסיכום הציגה את המצב בארץ ואת תחזיותיה לעתיד לבוא. יובל אורן, מנכ"ל מילואות בעבר ויו"ר שיאון בהווה, אשר הוביל בזמנו מהלך להקמת אגודת רפתנים בתאגיד מילואות, הציג את הלבטים והמחשבות שעלו בדרך ועמד על החשיבות שבמהלך שכזה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד הרצה אביתר דותן, יו"ר התאחדות מגדלי הבקר, אשר עדכן על ההתפתחויות בהסכם מול האוצר וגופי המדינה השונים.
דותן עמד על החשיבות והדחיפות הרבה שיש בהתאגדות לקואופרטיב מגדלים. את יום העיון חתמו רכז התארגנות הרפת, רמי פיש, ומנכ"ל תאגידי צמח מפעלים מנשה (מנש') שלום. יו"ר תאגידי צמח מפעלים, מנשה (מנש') שלום אמר: "עלינו להתכונן לעידן שאחרי המכסות, גם אם לא יגיע. כך, שבבוא היום אנו ננהל את המשבר ולא ינהלו אותנו".
לדברי דני ברץ, מנהל חטיבת מעלי גרה של 'צמח תערובות': "מסקנת הכנס היא שיש לקחת יוזמה ולהתחיל לאחד את השורות. ככה, כגוף אחד, נוכל לשמור אחד על השני ולהגביר את רווחיות הענף, דווקא בתקופה סוערת כמו זאת".