סערה בטבריה: השחקנים "ביימו"  מחלה בכדי לא לחלל שבת

במועדון טוענים כי הקפטן כפרי בן דוד והחלוץ אבי עמר "ביימו" מחלה בכדי להימנע מחילול שבת (בהפסד 1:3 מול כפר כנא). חבר ההנהלה, אבי דהאן: "מלכתחילה הובהר להם שהקבוצה אינה דתית, והם בכל זאת חתמו. אי אפשר להיות בקבוצה באופן חלקי. לא נעבור על כך בשתיקה". מסתמן: השניים לא ישחקו מול אסי גלבוע וגם עשויים לספוג קנס כספי

הרוחות בעירוני טבריה עדיין לא נרגעו. כזכור, הקבוצה הפסידה בשבת האחרונה 1:3 בכפר-כנא, ואחרי המשחק זעמו במועדון על הקפטן כפיר בן דוד והחלוץ אבי עמר שנעדרו מהמשחק. השניים, כך לטענת גורמים בקבוצה, "ביימו" מחלה בכדי להיעדר מהמשחק בשבת בשל העובדה שהם שומרי מסורת ורצו להימנע מחילול שבת. בעקבות האירוע השניים הושעו מהאימונים עד להודעה החדשה, ובקבוצה הבטיחו להטיל עליהם עונש חמור.

חבר ההנהלה הבכיר אבי דהאן, שידוע כאיש עם עקרונות מברזל, זעם במיוחד ובראיון ל'עמקניוז' אמר: "ברור שאני כועס על מה שקרה. כל אחד אחר במקומי היה כועס. כפיר בן דוד ואבי עמר לא הגיעו למשחק על דעת עצמם ופגעו בקבוצה. החיסרון שלהם היה משמעותי והעובדה שהקבוצה הפסידה אז זה עוד יותר מקומם אותי".

 ואם מראש היו אומרים לך שהם אינם מגיעים בגלל השבת?

"זה לא היה מקובל עליי בשום אופן. כי מלכתחילה הסברנו להם שהקבוצה אינה דתית. על הנושא הזה כבר היה דו-שיח בתחילת העונה. הם עשו את השיקולים שלהם ובסופו של דבר בחרו כן להיות בקבוצה. השבת לא צצה באופן פתאומי. כפיר בן דוד ואייל עמר צריכים להבין שהם לא יכולים להיות כאן באופן חלקי ומתי שמתאים להם".

אילו עונשים אתם מתכוונים להטיל עליהם?

"הם קודם כל מושעים עד להודעה חדשה וגם לא ישחקו במשחק הקרוב מול אסי גלבוע. לגבי המשך הטיפול בסוגיה עדיין לא קיבלנו החלטה סופית. אנחנו נחשוב על עונש הולם והוגן. מה שבטוח הוא שאנחנו לא נעבור על זה בשתיקה".

יש סיכוי שיקבלו קנס כספי למרות שזה אסור לפי התקנון?

"הכל יכול להיות. אף אחד לא אמר שאי אפשר להטיל קנסות כספיים. עם כל הכבוד לתקנון, אותם שחקנים קודם כל צריכים  ללמוד לכבד חוזים והסכמים ורק אחרי שיבואו בתלונות".