סימון תוואי "בשביל מגידו" יוצא לדרך!

השבוע הוצג במועצה מיזם "בשביל מגידו" והתוואי המוצע עבורו, בהשתתפות נציגי קק"ל, רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, בפואייה של מרכז התרבות במועצה. צילום: מ.א.מגידו

מיזם בשביל מגידו הוא יוזמה של מועצה אזורית מגידו ששטחה הוכרז כמרחב ביוספרי. זהו מיזם קהילתי-חינוכי-סביבתי המהווה במה לתוכניות חינוכיות וקהילתיות רבות.
לאחר תהליך ממושך של חשיבה משותפת, למידת השטח, סיורים והתייעצויות עם גופים מקצועיים המלווים את המיזם, הוצג התוואי לתושבים.
למיזם המיוחד שותפים מראשיתו מחלקות המועצה, נציגי היישובים, יחד עם נציגי הגופים הירוקים קק"ל, רט"ג, המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע.
נציגי הציבור הם אלעד טסלר מרמת השופט ויניב שרייבר מקיבוץ דליה, אשר ממלאים תפקיד מרכזי בקידום התכנית ואף רכבו וצעדו במסלול בכדי לוודא שבחירת התוואי מיטבית לתושבים ולמטיילים. הפרויקט הפך מחלום למציאות בזכות נועה אשכול, מנהלת פרויקטים וייזמויות במחלקת חינוך שדחפה והובילה את תכנון וביצוע השביל.

צוות בשביל מגידו: מסמנים שבילים. צילום" מוא"ז מגידו
חברי צוות בשביל מגידו מסמנים שבילים

איציק בן דב, רכז הועדה לסימון שבילים של החברה להגנת הטבע, אמר בסים המפגש: "אתם בליגת על של השבילים בארץ. זיהינו את הפוטנציאל במרחב הביוספרי ואנו שמחים לצאת לדרך".
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "המועצה, ביחד עם המרחב הביוספרי ומחלקת החינוך, מקדמים את הפרוייקט היפהפה, שהוא פרוייקט קהילתי- חברתי- חינוכי וסביבתי, אשר יוצר חיבורים נפלאים בין היישובים, התושבים, מערכות החינוך וערכי הנוף והמורשת הייחודים במגידו וכל זאת בשותפות עם הקרן הקיימת לישראל ורשות הטבע והגנים".
הגר ראובני, מנהלת מחלקת סביבה ומרחב ביוספרי במועצה האזורית מגידו, הוסיפה: "בשביל מגידו מספר את סיפור המרחב הביוספרי של המועצה, בהיותו שילוב בין הפיזי לקהילתי. חיבור הקהילות לסביבה באמצעות השביל, יעמיק את המחויבות של התושבים לסביבה ולשמירה עליה. מרגש ומשמח לראות עוד פרויקט סביבתי קהילתי שצומח במועצה".

 

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|