סובב אופיר 9: חגיגה ספורטיבית על גלגלים

סמוך למושב רמת-צבי התכנסו בשבת האחרונה מעל ל-1,000 איש מכל קצוות הארץ ובכל הגילאים לאירוע אופני השטח השנתי בגלבוע- "סובב אופיר". צילום: גלי אלמוגי ואיתן אונר

סובב אופיר מתקיים זו השנה התשיעית לזכרו של אופיר רמות ז"ל, בן מושב רמת-צבי, אשר נהרג בתאונה חקלאית והיה מראשוני רוכבי אופני השטח באזור.
האירוע הפך במרוצת השנים לאירוע בולט בענף האופניים בישראל, בהיותו חוצה גילאים, מגזרים, מינים ורמות רכיבה. המגוון הוא עבור הרוכבים ברכיבה עממית עד מקצוענית, וכולל מסלולי רכיבת שטח אתגריים, החל ממסלולי 5 ק"מ ועד 50 ק"מ הארוך.
כולם סובבים את ביתו, כמו גם את ערכיו של אופיר ז"ל. כל הכנסות האירוע הוקדשו לטובת תלמידי ביה"ס "יובלים" מעפולה – עלית, שהוא ביה"ס לילדים הסובלים משיתוק מוחין. חלק מילדי ביה"ס אף השתתפו באירוע ורכבו עם שאר הרוכבים, כשלצורך כך הם נעזרו בעמותת "אתגרים", ויחד עמם דיוושו באופני היד (תלת אופן) הייחודיים לבעלי מגבלות פיזיות.
מועצה אזורית הגלבוע, והעומד בראשה עובד נור, שמו לעצמם מטרה לטפח את הספורט העממי והתחרותי במועצה, וסובב אופיר הוא ביטוי לשותפות העמוקה בין המועצה לבין מועדון האופניים, המשפחה, והפעילות בשטח. תורם לכך שלומי אייל, מנהל מחלקת הספורט, שמלווה ודוחף את האירוע כמעט מיומו הראשון.