סגן שר החקלאות הגיע לביקור עבודה בבריכות הדגים בטירת צבי

משה אבוטבול שמע את החקלאים ומגדלי הדגים ואמר: "אני רואה חשיבות עליונה בקביעת מתווה ראוי, הוגן וארוך טווח של תמיכה ישירה למגדלים, שתאפשר את המשך גידול הדגים בישראל ותהווה בסיס ותשתית לצעדים שאנו מיישמים להבטחת צמיחת הענף ושגשוגו". צילום: לשכת סגן שר החקלאות

סגן שר החקלאות, חה"כ משה אבוטבול, סייר אתמול בענף המדגה הישראלי ושמע מהחקלאים והנהגת ארגון מגדלי הדגים על האתגרים העומדים לפתחו של הענף ועל התוכנית האסטרטגית שמגבש ארגון מגדלי הדגים להבטחת עתידו וצמחייתו של המדגה הישראלי.
במהלך הביקור סייר סגן השר אבוטבול, יחד עם מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים, שיקו דומוביץ' בבריכות הדגים בקיבוץ טירת צבי, הפרושות על גבול ישראל – ירדן, ובמרכז המחקר והפיתוח "אינוואלי", הפועל בעמק המעיינות ומקדם מייזמים ומחקרים בתחום החקלאות בכלל וחקלאות המים בפרט.
סגן השר אבוטבול חלק עם החקלאים את השקפת עולמו על חשיבותה של החקלאות הישראלית ותאר את הפעילות האינטנסיבית שמבצע משרד החקלאות בראשות השר דיכטר, והמנכ"ל אורן לביא. לטובת הצעדת החקלאות בארץ אל עבר העתיד ותמיד עם הפנים קדימה.

סגן שר החקלאות בוטבול בסיור בבריכות ההדגים של טירת צבי. צילום: לשכת סגן שר החקלאות
סגן שר החקלאות אבוטבול בסיור בבריכות ההדגים של טירת צבי.

שיקו דומוביץ', מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל: ״שמחנו לארח את סגן השר אבוטבול ואנשי צוותו ולהתרשם מהרצינות, הקשב ועומק המחשבה שהם משקיעים בפיתוח וקידום החקלאות והחקלאים. ענף המדגה הישראלי מתמודד עם פגיעה מתמשכת כתוצאה מהורדת המכס על יבוא הדגים לישראל וכתוצאה מכך הצטמצם משמעותית כושר הייצור המקומי של דגי מאכל טריים, תוך פגיעה בביטחון המזון של אזרחי ישראל. בימים אלה אנחנו מגבשים תכנית אסטרטגית מקיפה לעתיד הענף ואנו מברכים על ההזדמנות שניתנה לנו, להציג את עיקריה לסגן שר החקלאות. לענף דגי הבריכות יש פוטנציאל גידול עצום, במגוון תחומים כגון הטמעה של מינים חדשים, שיפור העמידות של מינים קיימים, פיתוח ושילוב טכנולוגיות חדישות, ייעול שיטות הגידול הקיימות ועוד".
סגן השר אבוטבול סיכם את הביקור: ״אני רואה חשיבות עליונה בקביעת מתווה ראוי, הוגן וארוך טווח של תמיכה ישירה למגדלים, שתאפשר את המשך גידול הדגים בישראל ותהווה בסיס ותשתית לצעדים שאנו מיישמים להבטחת צמיחת הענף ושגשוגו".
סגן השר ביקש מהנהלת הארגון לפעול להקמת 'מרכז מבקרים לימודי' עבור ילדי ישראל בבתי הספר, וכלל הלומדים את תחום הדיג והדגים, בכדי שיעריכו נכונה את ענף גידול הדגים והכרתו מקרוב, עם סיור מודרך בבריכות הדייג, ויהיה מוכן לסייע בגיוס משאבים ממשרדי הממשלה, ופילנתרופיה למיזם לימודי חשוב זה, שישמש גם כשגרירות מצוינת של הארגון לכלל המסייעים להצלחתו. כמו גם לסייע במתן קולות קוראים מהמשרד, לתוכניות עתידיות להגדלת והכפלת הענף בשנים הבאות, כמו גם לטכנולוגיות ואמצעים שימנעו נזקים לענף כדוגמת השקנאים והעופות, הלוכדים דגים בבריכות הפתוחות ומסבים נזק כלכלי לענף".