סגן ע׳, בוגר קורס טיס מעמק יזרעאל: אני מחכה כבר להצטרף ללחימה"

בין מסיימי קורס טיס 187 היוקרתי של חיל האוויר: סגן ע׳ שישרת כטייס תובלה. צילום: דובר צה״ל

היום יערך טקס סיום קורס טיס מחזור 187 במסגרתן יוענקו דרגות הקצונה וכנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 36 צוערים וצוערות, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה.
בין המסיימים: סגן ע', בן 21, מעמק יזרעאל, שמסיים את קורס טיס 187 כטייס תובלה. ע' הוא האח הבכור במשפחה ולו 2 אחיות קטנות. אמו פסיכותרפיסטית ואביו מנהל פרוייקטים בתעשייה הבטחונית.
סגן ע׳ שיחק טניס והתחרה באופן מקצועי במשך 10 שנים בילדותו. בנעוריו לקח חלק פעיל בתנועת בני המושבים שם היה חניך והדריך במשך שנה. בתיכון הרחיב ע' את המגמות ביוטכנולוגיה וכימיה ובמסגרת קורס הטיס עשה תואר במתמטיקה ומדעי המחשב.

סגן ע', בן 21, מעמק יזרעאל
סגן ע', בן 21, מעמק יזרעאל

בטרם התגייס, ידע סגן ע' שהוא מעוניין לבצע שירות משמעותי וכן כי קורס טיס יוכל להוות עבורו שירות בו הוא יוכל לתרום.
על הרגע בו הבין שהוא רוצה להיות חלק מצוות האוויר הוא מספר: "הטיסה הראשונה הייתה בצ'קים, עליתי לאוויר וראיתי איך הכל נראה מלמעלה, זה היה מרגש, – הבנתי שהגעתי למקום הנכון עם האנשים הנכונים". ע' שמח כששובץ במגמת תובלה: "זה מתאים לאופי שלי, מדובר במערך מעולה, האווירה במגמה טובה ומשפחתית".
על רגע משבר שחווה במהלך הקורס מספר ע': "בסוף שלב מכין, חבר טוב מהבית נהרג בתאונת דרכים. כל החברים מהבית היו בשוק וגם אני, יצאתי הביתה אבל החלטתי לחזור מרצוני, הבנתי שלהיות בבית זה לא מה שיעזור לי וזה נתן לי מוטיבציה לחזור ולהמשיך בקורס".
ע' מספר על התקופה האחרונה לאור מלחמת "חרבות ברזל": "המלחמה בעיקר העלתה לי את המוטיבציה, כשהלכנו לתגבר בטייסות המבצעיות, החוויה של לראות כמה כולם עובדים כל כך קשה ובעומס גבוה הייתה מטורפת, אני מחכה כבר לסיים את הקורס ולהצטרף ללחימה".
לאחר 3 שנים בקורס הטיס מסכם סגן ע': "זה מאמץ גדול אבל הנאה צרופה".