נתינה ואהבה בקיבוץ גבע: 18 שנה שהקיבוץ נרתם למען ילדי איל"ן

תכנון לו"ז קפדני, גיוס מתנדבים, מלאכת אופרציה ולוגיסטיקה מורכבת והכנה חינוכית ורגשית, מתחברים לבסוף לכדי פסיפס אחד גדול של מפעל חינוכי-וקהילתי

מפעל מרגש של נתינה ואהבה בקיבוץ גבע. זו השנה ה-18 שהקיבוץ מארח את קייטנת איל"ן, של האיגוד הישראלי לילדים נפגעים. לקייטנה, שהסתיימה השבוע, הגיעו 10 ילדים ובני נוער, יחד עם מלוויהם. המועצה האזורית הגלבוע העמידה לרשות הקייטנה את מערך ההסעות יחד עם פעילות מדריכי הנוער, והקיבוץ מצדו תרם כמידי שנה את כל מרכיבי הקייטנה: התפעול הלינה, התזונה וחוויות ערכיות.
מדובר במפעל ייחודי כאשר קיבוץ גבע מתמיד בפעילות הדורשת הכנה מרובה לרבות עמידה בנהלים, תכנון לו"ז קפדני, גיוס מתנדבים, מלאכת אופרציה ולוגיסטיקה מורכבת, וכמובן הכנה חינוכית ורגשית. כל אלו מתחברים לבסוף לכדי פסיפס אחד גדול של מפעל חינוכי-וקהילתי. בעוד ילדים ובני נוער רבים בישראל מבלים את חופשת הקיץ שלהם בהנאות "רגילות", בחרו יותר מ-30 ילדי קיבוץ גבע לבלות שבוע שלם כחונכים מתנדבים בקייטנת איל"ן. נערי השכבה נהנים יחד עם החניכים מחוויות משותפות ומהנות כגון; טיולים, רחצה משותפת בבריכה, רכיבה על סוסים, סדנאות יצירה, סרטים ומתנפחים במים, אך בעיקר חווים חוויה של מפגש עם האחר, של גיבוש וצליחת אתגרים וקשיים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אל הקייטנה מגיעים בני נוער בדרגות נכות מורכבות, כאשר השנה בחרו בגבע לקלוט בני נוער הסובלים מנכות קשה במיוחד, אשר זוכו לשבוע חוויתי, המשכיח מהם את התמודדויות היומיום שלהם. במרבית הזמן הנערים המארחים נוטלים על עצמם את כל פעילויות הטיפול, בילוי, וכיף עם אורחיהם. הפלא מתרחש מיד ברגע המפגש, נערים ההופכים באחת לאחראים ומטפלים ברגישות, בחמלה ובסבלנות אינסופית בחבריהם החדשים בעלי המוגבלות.

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|